1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مصرف سوخت کم با نسل جدید پیشرانه های اسکای اکتیو مزدا

مصرف سوخت کم با نسل جدید پیشرانه های اسکای اکتیو مزدا

30 خرداد 1394
  • 0

مزدا جزئیات جدیدی را درباره نسل آینده پیشرانه های اسکای‌اکتیو خود که در زمینه بهره‌وری سوخت شناخته شده هستند، ارائه کرده است. بنابر اعلام این خودروساز ژاپنی، نسل دوم پیشرانه های اسکای‌اکتیو در خودروهای مدل 2018 بکار گرفته خواهد شد که دوسال زودتر از انتظارات اولیه است.

"هیتومی میتسو"، یکی از توسعه دهندگان ارشد این پروژه، بهبود 30 درصدی نمونه های جدید نسبت به نسل اول پیشرانه های اسکای‌اکتیو را انتظار دارد. این به معنای ارائه پیشرانه های بنزینی با میزان مسافت پیموده شده مشابه با فناوری خودرو هیبریدی است که از اهداف میتسو محسوب می شود.

یکی از گزینه های مزدا برای دستیابی به این هدف استفاده از احتراق تراکمی شارژ همگن (HCCI) است. این فرایند ترکیب سوخت-هوا را با چنان فشاری متراکم می سازد که می تواند بدون کمک شمع آتش بگیرد. با این وجود، فرآیند مذکور گرمای بیشتری تولید می کند و نمی تواند طی یک طیف گسترده از سرعت های پیشرانه پایدار بماند. مهندسان مزدا در تلاش برای برطرف کردن این دو مساله هستند.

احتراق تراکمی شارژ همگن از نسبت بسیار کوچکتری از سوخت در مقایسه با پیشرانه های سنتی استفاده می کند و همچنین احتراق تمیزتری دارد. این مساله با توجه به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای تحقق استاندارهای هوای پاک اروپا 2020 از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در همین حال، طرح هایی برای جفت کردن نسل دوم پیشرانه های اسکای‌اکتیو مزدا با فناوری هیبریدی تویوتا ارائه شده است که بخشی از معامله جدید امضا شده بین این دو شرکت محسوب می شود. ترکیب این دو فناوری به مزدا و تویوتا مزیت مصرف سوخت اقتصادی‌تر نسبت به رقبای آنها را می دهد.



نظرات