1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

8 مرداد 1394
  • 0

چک سرزمین زیبایی است با تاریخی پرفرازونشیب، در همین یکصدسال اخیر بیش از 4 انقلاب به خود دیده است. تاریخ چک تاریخی بیست ساله است، به فاصله هر بیست سال یک بلای انقلابی بر سر این ملت نازل شد تا همه‌ی امیدهایشان را به یاس مبدل کند. چک 1918 نخستین انقلاب مردمی‌اش را به خود دید اما در 1938 توسط آلمان هیتلری فتح و تقسیم شد. کافکا در همین عصر نفس کشید و مسخ، قصر و محاکمه را نوشت، آثاری که مملو بودند از رنج، پوچی و انتقاد از استبداد. در 1948 طعم یک انقلاب مردمی دیگر را چشید، انقلاب اما خیلی زود چک‌ها را ناامید کرد و پدرانش را خورد. گرگور سامسا شخصیت اصلی رمان مسخ، مولود جامعه سرخورده و استبدادزده چک بود. چک بعدها از نو هوس انقلاب کرد. بهار پراگ در میان حوادث قرن بیستم بی‌شک یکی از مهم‌ترین ها بود، انقلابی مردمی و روشنفکرانه، چک البته مثل همیشه بدشانس بود چون در 1968 بهار پراگ را درنیافته از نو به دام کمونیسم افتاد. این کشور سایه و شعر و غم در 1988 برای همیشه با دیوار، گوتوالد، کلاه کلمنتیس، سوسیالیسم تخیلی و پسران موبور روسی وداع گفت و به اصل خود در غرب بازگشت.

آنها امروز کشوری توسعه یافته هستند، با بالاترین نمره در شاخص توسعه انسانی در اروپا، آنها این روزها به آینده می‌اندیشند. به بالندگی، به توسعه و ایجاد ثروت.

دراین راستا داستان بالندگی اشکودا که یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی کشور چک است همچنان ادامه دارد. اشکودا مدت‌هاست از یک برند درجه دو به یک رتبه معتبر و قابل‌اعتنا نائل آمده. آنها این روزها به گسترش مدل‌هایشان فکر می‌کنند. بعد از آنکه پنج ماه پیش اشکودا از نسل جدید سدان مشهور خود سوپر ب رونمایی کرد تغییر طراحی محصولات اشکودا نیز کلید خورد و حالا در اینجا از نسل نو سوپر ب کومبی رونمایی شده است. سوپر ب کومبی همواره یکی از محصولات استراتژیک برند اشکودا بوده و بر طبق آمار موثق در بازه زمانی 2009 تا می 2015، 200 هزار دستگاه از این مدل در سرتاسر جهان به فروش رسیده است که 35% از کل فروش مدل سوپر ب است. پروفسور وینفرید والاند مدیرعامل اشکودا درباره این مدل گفته: این مدل یکی از محصولات استراتژیک و به‌نوعی گل سرسبد محصولات ماست، با یک طراحی زیبا که احساسات شما را بر می‌انگیزد. کومبی اثباتی است بر توان بالای مهندسی و طراحی اشکودا. با یک نگاه کلی می‌توان اطمینان، ظرافت، قدرت، صلابت، پویایی و تعادل را در چهره سوپر ب کومبی مشاهده کرد. اشکودا در نسل جدید فضای بیشتر و عملکرد بالاتر را برای خریداران به ارمغان آورده و طراحی، عملکرد و تکنولوژی به‌کار رفته در سوپر ب کومبی را به شکل خارق‌العاده‌ای با هم هماهنگ نموده است.

با نگاه به بدنه کومبی می‌توان احساس کرد که این مدل بلندتر از مقدار واقعی خود است. این امر به دلیل استفاده از خطوط تورنادو و تیز کناری است که کومبی را کشیده و تیز نشان می‌دهد. همچنین استفاده از شیوه MQB برای طراحی این خودرو باعث شده تا قیاس با نسل پیشین، کومبی 2016 از فضای داخلی بیشتری برخوردار باشد. برای مثال سرنشین‌های جلو از 39 میلی متر فضای بیشتر بهره می‌برند. فضای بالای سرنشینان از 995 میلیمتر به 1001 میلیمتر رسیده و حجم صندوق عقب نیز با 27 لیتر افزایش به 660 لیتر رسیده است. اتاق کومبی در کل با 70 میلیمتر افزایش روبرو شده که نشان می‌دهد فضای داخلی برای سرنشینان بیشتر شده است. تایرها و رینگ‌های بزرگ کومبی با گلگیر برآمده آن در هماهنگی کاملی قرار دارند و چراغ‌های عقب و جلو به اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک بسیاری کرده است.

در داخل هم اشکودا سنگ تمام گذاشته است و با طراحی یک داشبورد بی‌مرگ و مدرن، فضایی راحت و آرام برای سرنشینان تدارک دیده است. صفحه نمایشگر ضدنور کومبی از فن‌آوری گروه فولکس‌واگن بهره می‌برد که باعث شده تا کومبی 2016 نسبت به نسل قبل سریع‌تر و سرگرم‌کننده تر باشد. کومبی همچنین از تکنولوژی‌های مخابراتی نوین همچون MirrorLink، Apple CarPlay و Android Auto استفاده می‌کند.

تکنولوژی‌های بکار رفته در کومبی باکیفیت و امتحان پس داده‌اند و در عین وجوه کاربردی و سرگرم نمودن سرنشینان، نهایت امنیت و راحتی را ایجاد می‌کند به گونه ای که با نشستن در کابین اشکودا سوپر ب کومبی در می‌یابید این خودرو ارزش پولی را که برای آن پرداخت کرده‌اید دارد. شما در این مدل با استفاده از تکنولوژی SmartGate interface می‌توانید نسبت به مدیریت اطلاعات واردشده به گوشی تلفن همراهتان اقدام کنید. در کنار سیستم صوتی تصویری Command، 12 اسپیکر نصب شده با 610 وات قدرت در داخل باعث می‌شود تا به خوبی به صدای واضح و زنده‌ی موسیقی گوش دهید. به‌کارگیری 31 تکنولوژی ساده هوشمندانه در کومبی که 10 مورد آنها کاملاً جدید هستند باعث شده تا کومبی سوپر ب در دو کلمه خلاصه شود: ساده و هوشمند.

برای نخستین بار در سویچ کومبی یک کلید مجازی تعبیه شده تا بتوان از طریق آن درب عقب را باز کرد. همچنین یک نگه‌دارنده تبلت در داشبورد و یک پورت USB و یک سوکت 230 ولت در صندلی عقب قرار دارد تا سرنشینان همواره به برق دسترسی داشته باشند. همچنین هم در قسمت جلو و هم در عقب محفظه‌های نگه‌دارنده بطری‌های یک لیتری وجود دارد.

نسل جدید پیشرانه‌های اشکودا با 30% مصرف سوخت کمتر، 20% بازدهی بالاتری برای خریداران به ارمغان آورده است. پیشرانه گرین لاین کومبی با مصرف 3.7 لیتر در 100 کیلومتر و تولید 96 گرم CO2 در هر کیلومتر از جمله سبزترین پیشرانه‌های این رده خودرویی است. اشکودا به مدد کاهش 75 کیلوگرمی وزن و بهبود آئرودینامیک بدنه در نسل جدید توانسته است از قدرت موتور نهایت استفاده را ببرد. پیشرانه‌های بنزینی این مدل از 125 تا 280 اسب بخار قدرت دارند و پیشرانه‌های دیزل نیز در طیفی از 120 تا 190 اسب بخار در سیلان هستند. در بخش ایمنی کومبی یکی از بهترین‌های این رده است به‌گونه‌ای که با کمک سیستم پایداری الکترونیکی، ترمزهای چند پیستونه، سیستم ترمز اضطراری، سیستم نشان‌دهنده بادتایر، هفت ایربگ، صندلی‌های اتوماتیک با کمربندهای 3 نقطه اتصال و انبوهی دیگر از سیستم‌های هشداردهنده سطح بالایی از ایمنی را به خریداران ارائه می‌کند.

کومبی با کمک تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم‌های چنداتصاله عقب حداکثر ثبات و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. اشکودا با سوپر ب کومبی در نسل نوین خود نشان داده استانداردهای تازه‌ای در محصولاتش ارائه می‌دهد. استانداردهایی که اشکودا را تا مرتبه یک خودروساز درجه یک بالا می‌برد و به خریدار برای اتکا به این محصول اطمینان می‌دهد، درست مانند داستان‌های کوندرا.

فصل ابتدایی کتاب "بی‌خبری" نوشته میلان کوندرا نویسنده مشهور چک تبار این موضوع را به خوبی اثبات می‌کند که مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمی‌کنند. آنها حال را دریافته‌اند و زندگی را دوست دارند، تلاش می‌کنند و برای بالندگی از پیشینه خود مایه نمی‌گذارند، آنها وقتی از نظام کمونیستی 4 دهه قبل سخن میگویی می‌خندند و میگویند: این مسئله فراموش شده است؛ درست مانند زنی که سال‌هاست خاطره زجرآور عشق را "با خود برده است جایی دور، پیچیده دور گیسوانش، بافته با موهایش یا ریخته پای گلدان‌ها، باقی را هم گذاشته توی کمد برای روز مبادا". حالا این روزها چکی‌ها می‌خندند و سمفونی گوش‌خراش انقلاب‌های بیست ساله را به فراموشی سپرده‌اند، آنها به‌جای انقلاب به گردشگران پراگ، به خیابان‌های تاریخی و به تولید فکر می‌کنند، به مدل‌های زیبای اشکودا که نماد صنعت ملی‌شان است. امروز آنها می‌خندند و حسرت را فراموش کرده‌اند.

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

 معرفی اشکودا سوپرب استیشن مدل 2016

منبع پدال


نظرات