1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

29 مرداد 1395
  • 0

اشکودا خودروسازی بسیار با سابقه است که حتی پیشینه آن از فولکس واگن نیز غنی‌تر است اما همین شرکت که اکنون در زیرمجموعه فولکس قرار دارد، تا حال خودروی شاسی بلندی را در کارنامه نداشته است. بنابراین کودیاک به عنوان نخستین خودروی بلند قامت این شرکت نقش مهمی برای آنها دارد.

 اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

این SUV هفت نفره هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است و احتمالاً در اول ماه سپتامبر در رویدادی ویژه در برلین رونمایی خواهد شد. اولین نمایش عمومی این خودرو نیز به یک ماه بعد و نمایشگاه پاریس موکول می‌شود.

 اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

طراحی کودیاک توسط جوزف کابان صورت گرفته که همان فردی است که مسئول طراحی طاهری بوگاتی ویرون بود. کودیاک ابتدا به صورت یک خودروی کانسپت با نام VisionS رونمایی شد و اکنون نسخه تولیدی و نهایی آن روانه بازار می‌شود. این نخستین SUV بزرگ هفت سرنشینه از جمهوری چک است. در حالی که خودرویی کاملاً عملی و کاربردی است. ظرفیت حمل بار آن در حالت 5 سرنشینه 2165 لیتر با صندلی‌های عقب تاشو است. این برای خودرویی با طول 4.7 متر و فاصله بین دو محور 2.79 متر، عالی محسوب می‌شود. البته اگر هر 7 صندلی در حالت عادی قرار گرفته باشند، ظرفیت بار آن تنها 270 لیتر می‌باشد.

 اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

ضریب آئرودینامیک کودیاک تنها 0.331 است که برای یک شاسی بلند رقمی قابل توجه است. موتور پایه این مدل، یک موتور بنزینی 1.4 لیتری است 125 اسب بخار قدرت دارد و البته نسخه‌ای 155 اسبی نیز از همین موتور توربو قابل انتخاب خواهد بود. موتور ضعیف‌تر با گشتاور 200 نیوتن متری، منحصراً با یک گیربکس شش سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. نسخه قوی‌تر با گشتاور 220 نیوتن متر راه را برای استفاده از انتقال نیرو به هر چهار چرخ AWD و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه DSG باز می‌کند.

 اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

در یک پله بالاتر، موتور 2.0 لیتری توربو متعلق به اشکودا اکتاویا و سوپرب با قدرت 180 اسبی و گشتاور 320 نیوتن متری قرار دارد. انتقال نیرو در این مدل هم به هر دو محور صورت می‌گیرد. برای مشتریانی که مدل‌های دیزلی را ترجیح می‌دهند نیز موتور 2.0 لیتری توربوی TDI با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن متر یا همین موتور با تنظیمات دیگر و قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر قابل انتخاب می‌باشند. هر دو موتور دیزلی با پیکره‌بندی‌های دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل و گیربکس دستی یا اتومات قابل سفارش خواهند بود.

 اولین تصاویر از اشکودا کودیاک

جای تعجب نیست که کودیاک از نظر فنی به دیگر محصولات گره فولکس واگن وابسته باشد. ساختار و پلتفرم این خودرو مبتنی بر پلتفرم معروف MQB فولکس بوده و در دو گونه دیفرانسیل جلو و جفت دیفرانسیل می‌باشد. همچنین تعلیق و دامپرهای قابل تنظیم آن نیز از اشکودا اکتاویا آمده‌اند. قرارگیری چترهایی درون درب‌های خودرو نیز از ویژگی‌های جالب آن است.

منبع:motor1



نظرات