1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پیکاپ رنو داستر به چه شکلی خواهد بود!؟

پیکاپ رنو داستر به چه شکلی خواهد بود!؟

22 مهر 1396
  • 0

سایت ایکس تومی که در زمینه‌ی طراحی خودروهای قابل تولید یا نمونه‌های مفهومی فعالیت می‌کند، به تازگی اقدام به معرفی چند طرح گرافیکی از نسخه‌های مختلف رنو داستر ۲۰۱۸ کرده است.

با توجه به اینکه نسل جدید داستر برای فروش در سال ۲۰۱۸ آماده می‌شود، سایت ایکس تومی (X-Tomi Design) در یک اقدام خلاقانه، رندرهایی قابل ساخت از نسخه‌ی وانت دو کابین، کراس‌اور سه در و مدل GT این خودرو معرفی کرده است. شاید، نسخه‌ی پیکاپ رنو داستر را در ایران ندیده باشید، اما این خودرو با نام اوروچ (Oroch) از سال ۲۰۱۵ در شرکت داچیا تولید می‌شود. این وانت، در سراسر دنیا قابل خرید نیست اما در کشورهایی مثل برزیل و افریقای جنوبی، فروش خوبی دارد. در مجموع، نمی‌توان راجع به احتمال تولید نسل جدید داستر با بدنه‌ی پیکاپ، اظهار نظر کرد، هرچند که بنا به رندر ایکس تومی، جالب توجه خواهد بود.

 پیکاپ رنو داستر چه شکلی خواهد بود!؟

رنو داستر که در اروپا، تحت برند سازنده‌ی اصلی با نام داچیا داستر شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین محصولات این خودروساز رومانیایی بود که در مدت ۷ سال، بیش از یک میلیون دستگاه در سراسر دنیا، فروش داشت. با توجه به قیمت بسیار خوب داستر در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای دنیا، نسل دوم این محصول محبوب، در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد. مدل جدید، هم در ظاهر بیرونی و هم در طراحی داخلی، به نسل اول وفادار بوده است، اما با بروزرسانی‌های هوشمندانه، جذاب‌تر از قبل، به نظر می‌رسد.

 پیکاپ رنو داستر چه شکلی خواهد بود!؟

طراحان با استعداد و خوش ذوق متعددی در سایت ایکس تومی فعالیت می‌کنند که علاوه بر تسلط بر نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فوتوشاپ، با دانش طراحی خودرو نیز، آشنایی دارند. از سویی دیگر، محبوبیت رنو داستر باعث شده است که شاهد سه مدل سه‌در، GT و پیکاپ وانت از نسل جدید این خودرو در سایت ایکس تومی باشیم که هریک، جذابیت خاصی دارند. هرچند که احتمال ساخت داستر با بدنه‌ی سه در یا نسخه‌ی GT، بعید به نظر می‌رسد، مدل پیکاپ این خودرو، بسیار باورپذیر و جذاب از کار درآمده است.

 پیکاپ رنو داستر چه شکلی خواهد بود!؟

به احتمال فراوان، نسخه‌ی پایه از مدل جدید داستر در قسمت‌هایی مثل رینگ‌ها، آینه بغل و سپر عقب، دارای ادواتی نقره‌ای رنگ خواهد بود که احتمالا، تمام فلزی هستند. با هدف کاهش هزینه‌های تولید، تجهیزاتی نظیر چراغ مه‌شکن هم از ارزان‌ترین مدل داستر، حذف خواهند شد. از نظر سطح فناوری‌های مدرن هم، داستر جدید با آپشن‌های خوبی همراه خواهد بود که شامل نمایشگر لمسی، دوربین و سنسورهای پارک، هشدار نقطه‌ی کور، ورود بدون کلید، روشنایی اتوماتیک و بسیاری توانایی‌های دیگر است.

 پیکاپ رنو داستر چه شکلی خواهد بود!؟



نظرات