1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سئات لئون کوپرا، ماتادور قدرتمند کوچک اندام

سئات لئون کوپرا، ماتادور قدرتمند کوچک اندام

9 فروردین 1395
  • 0

سئات سال گذشته در نمایشگاه فرانکفورت از هاچ بک آتشین کوپرا 290 رونمایی کرده بود. اکنون این خودرو روانه بازار شده است تا شاهد یکی از سریع‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلوی جهان باشیم.

سئات لئون کوپرا در سه سبک بدنه هاچ بک سه درب با نام کوپه اسپرت، هاچ بک پنج درب و مدل واگن ST استیت ارائه می‌شود. ویژگی هر سه خودرو پیشرانه مشترک آنهاست. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری با توربوشارژر که 268 اسب بخار یا 290ps قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی استاندارد یا DSG اتوماتیک دوکلاچه، نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید.

شتاب صفر تا صد این خودرو با گیربکس اتوماتیک، 5.7 ثانیه و با گیربکس دستی، 5.8 ثانیه است. بیشینه سرعتان نیز 250 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

مصرف سوخت کوپرا 290 در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر با گیربکس DSG و 6.7 لیتر با گیربکس دستی گزارش شده است. ویژگی‌های عمده این خودرو، کنترل شاسی پویا DCC و اکسل جلو با قفل دیفرانسیل، فرمان پیشرفته حساس به سرعت، ترمزهای برمبو و چرخهای آلیاژی با طراحی منحصر به فرد و تایرهای مخصوص می‌باشند. کوپرا 290 روی چرخ‌های 19 اینچی با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ با حروف کوپرا و پکیج آئرودینامیکی مخصوص شامل اسپویلر سقفی از مدل‌های عادی لئون متمایز می‌گردد. چراغ‌های این مدل در جلو و عقب از نوع LED بوده و تجهیزاتی چون سنسور نور و باران، کاهنده خودکار تابش نور روی آینه‌ها، نمایشگر لمسی 6.5 اینچی، سیستم ناوبری اختیاری، اتصال به گوشی‌های هوشمند و ویژگی‌های ایمنی اضافی نظیر سیستم کمکی ترمز با امکان ترمز خودکار اضطراری و کروز کنترل تطبیقی نیز برای آن درنظر گرفته شده‌اند.

منبع پدال


نظرات