1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار تصاویری از نسخه‌ی بسیارکمیاب پورشه 911GT1 + قیمت

انتشار تصاویری از نسخه‌ی بسیارکمیاب پورشه 911GT1 + قیمت

27 مهر 1396
  • 0

تصاویری از خودروی کمیاب، قدرتمند و زیبای پورشه 911 GT1 در حین مسابقات درگ در کوهستان‌های آلپ و مرز سوئیس منتشر شد.

شهر آندرمات در کشور سوئیس، اخیرا شاهد گردهمایی دارندگان خودروهای سوپراسپرت از کشورهای مختلف بود. هدف از این گردهمایی انجام مسابقه‌ی درگ با خودروهای دارای عملکرد بالا در محیطی نزدیک به فرودگاه شهر آندرمات و در مسیری که از میان کوه‌های آلپ عبور می‌کند، عنوان شده است. در آخرین گردهمایی انجام شده، خودروی پورشه 911 GT1 نیز حضور داشت.

 انتشار تصاویری از نسخه‌ی بسیارکمیاب پورشه 911GT1

هجده سال پس از تولید پورشه GT1 و عرضه آن به بازار، این خودرو همچنان با صلابت و قدرتمند است. دماغه کشیده خودرو، سقف مقعر با آیرودینامیک بالا و بال عقب معروف به بال اژدها، همچنان زیبایی منحصر به فردی برای این خودرو فراهم می‌کند. این سوپراسپرت بیشتر برای استفاده در سرعت‌های بالا در جاده‌های مسطح طراحی شده است؛ اما تردد در جاده‌های باریک و زیبای کوه‌های آلپ با این مدل، به نوبه خود جذابت زیادی دارد.

شرکت پورشه این خودرو را در رنگ زرد به مالک ابتدایی آن تحویل داد و مالک فعلی آن بعدا این خودرو را به رنگ آبی کبالتی تغییر داده است. صاحب فعلی این خودرو، به مدت ۲ سال است که این خودروی سوپراسپرت را در اختیار داد.

شرکت خودروسازی پورشه آلمان تنها ۲۵ دستگاه از خودروی پورشه GT1 تولید کرده است. این خودرو به پیشرانه‌ی ۳.۲ لیتری توربو با قدرت خروجی ۵۳۷ اسب بخار مجهز شده که وظیفه انتقال قوای محرکه در آن به عهده جعبه دنده ۶ سرعته دستی است. این خودروی قدرتمند و زیبا، می‌تواند در کمتر از ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 انتشار تصاویری از نسخه‌ی بسیارکمیاب پورشه 911GT1

امروزه بحث بر سر استفاده از سوپراسپرت‌ها و خودروهای مسابقه‌ در جاده‌ها بسیار داغ است؛ تا جایی که بعضی خودروهای دست‌ساز امروزی دارای قدرت خروجی ۶۰۰ اسب بخار هستند و بر اساس تکنولوژی‌های روز با کاهش قابل توجه وزن بدنه خودرو، شتاب و سرعت فوق‌العاده‌ای دارند.

ترکیب عملکرد خوب پیشرانه، نایاب بودن، قدرت و سرعت، همگی باعث شده است خودروی پورشه GT1 911 با قیمت‌های میلیون دلاری خرید و فروش شود. به عنوان مثال یک نمونه از این خودرو در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۱.۱۷۵ میلیون دلار به فروش رفت. چند نمونه‌ی خاص از نسخه‌های قدرتمندتر این خودرو نیز وجود دارد که در یک مورد، با قیمت ۳.۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده است.



نظرات