1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ایمن‌ترین خودروهای سال2014

ایمن‌ترین خودروهای سال2014

10 اردیبهشت 1393
  • 0

سازمان امنیت ترافیک جاده ای لیستی از خودروهایی که موفق شده اند امتیاز 5 ستاره ایمنی را از این سازمان دریافت کنند در وب سایت خود قرار داده است.

با وجود بالا بودن تلفات جاده ای به علت تصادفات منجر به مرگ بالا بودن امنیت خودرو دیگر تبدیل به یکی از فاکتورهای مهم برای مشتریان در انتخاب و خرید خودرو شده است. سازمان امنیت ترافیک جاده ای NHTSA بخش عمده ای از فعالیت خود را معطوف به بهبود استانداردهای امنیتی و انتشار اطلاعات در مورد تست تصادف خودرو ها و اعطای امتیاز به میزان امنیت خودروها کرده است.

در وب سایت این سازمان نتایج تست تصادف خودروها نمایش داده می شود و به نسبت امنیت خودروها رتبه بندی آنها بر اساس تعداد ستاره ( از 1 تا 5 ستاره) صورت می گیرد.

در ادامه این مطلب به معرفی برخی خودرو های تولیدی 2014 و 2015 که موفق شده اند در تست تصادفات این سازمان در دسته بندی های مختلف رتبه 5 ستاره را دریافت کنند خواهیم پرداخت. رانندگان این خودرو ها تا حدودی می توانند از امنیت خودرویشان در تصادفات احتمالی در جاده ها مطمئن باشن. اما این بدین معنی نیست که امنیت این خودروها 100 درصد بوده و هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد بلکه مهمترین نکته رعایت ایمنی توسط خود راننده در حین حرکت و رانندگی است.

Volvo S60 مدل 2015

مدتی است که نام ولوو باخودروهای امن و مناسب برای خانواده گره خورده است. این روند برای خودروهای مدل 2015 این شرکت همچنان ادامه دارد. ولوو در مدل اس 60 جدید خود مصرف سوخت اقتصادی و نیروی بالا را در کنار امنیت برتر عرضه کرده است . امتیاز 5 ستاره امنیتی برای این مدل به هر دو نسخه AWD و FDW این خودرو تعلق گرفته و نتیجه تست تصادف از رو به رو، طرفین و تست واژگون شدن نیزبیشترین امتیاز را کسب کرده است. NHTSA پیشنهاد می کند که استفاده از سیستم هشدار برخورد و تغییر لاین نیز به بهتر شدن امنیت این خودرو کمک خواهد کرد .

کادیلاک ATS مدل 2014

این کامپکت اسپورت 4 در از کادیلاک موفق شده است تا در تست های تصادف از رو به رو، طرفین و واژگون شدنامتیاز 5 ستاره را از این سازمان دریافت کند. قیمت این خودرو در حال حاضر 33 هزار دلار بوده و علاقه مندان منتظر هستند تا مدل جدید این خودرو در آینده ای نزدیک معرفی شود.

Audi A4/S4 مدل 2014

برند آئودی موفق شد تا بهترین نتیجه تست تصادفات را در میان خودروهای 4 بدست آورد. هر دو مدل A4 با قیمت 33 هزار دلار و S4 با قیمت 48 هزار دلار در نسخه های FWD و AWD موفق شدند امتیاز کامل 5 ستاره را در همه تست های انجام شده توسط سازمان امنیت جاده ای کسب کنند. آئودی سال گذشته موفق شده بودبا مدل A3 خود جایزه بهترین خودروس سال را از آن خود کند و امسال نیز با دریافت امتیاز بالا در بخش امنیتی توانست قدرت خودر را بیش از پیش به نمایش بگزارد.

Subaru Legacy مدل 2014

سوبارو اخرین مدل 2015 از خودروی لگسی خود را معرفی کرده است. اما مدل 2014 آن با قیمت 20 هزار دلار توانسته است یکی از امن ترین خودروهای موجود لقب بگیرد. نسخه AWD 4 در این خودرو موفق شد امتیاز 5 ستاره را از سازمان امنیت جاده ای در تمام تست های تصادف دریافت کند. چنین تصور می شود که مدل جدید این خودرو هم با طراحی خاص بیرونی خود بتواند از تست های تصادفات سربلند بیرون بیاید.

Ford Focus Electric مدل 2014

فورد فوکوس الکتریکی موفق شد امتیاز کامل 5 ستاره را در 3 تست اصلی سازمان امنیت جاده ای کسب کند. فورد فوکوس را میتوان یکی از پرفروش ترین مدل های فورد در سال های گذشته دانست. مدل الکتریکی آن نیز قصد دارد موفقیت این حودرو محبوب را تکرار کند. تست های مربوط به مدل 2015 این خودرو نیز قرار است قبل از عرضه عمومی آن انجام گیرد.

کیا اوپتیما مدل 2015

کیا اوپتیما جدید که اخیرا معرفی شده توانسته است بهترین و بالا ترین امتیازات را در تست های تصادفات مختلف انجام شده توسط سازمان امنیت ترافیک جاده ای کسب کند. هنوز جزئیات زیادی از مدل 2015 کیا اوپتیما در دسترس نیست اما به احتمال زیاد این خودرو در اواخر سال 2014 عرضه خواهد شد و قیمتی در حد هیوندا سوناتا جدید خواهد داشت.

Tesla S مدل 2014

الون ماسک مدعی است که سازمان امنیت ترافیک جاده ای به تسلا مدل اس جدید با قیمت 70 هزار دلار امتیازی بیشتر از 5 ستاره داده است. که البته مشخص شد با وجو بالا بودن امنیت این خودرو دادن امتیاز ببیش از 55 ستاره قیر ممکن است.

مدیر عامل شرکت تسلا اظهار داشته است که تا کنون رانندگان و سرنشینان خودروهای تسلا هیچ گونه تصلدف منجر به مرگی نداشته اند .



نظرات