1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ایمن‌ترین خودرو در انگلستان بدون تلفات جاده‌ای در 16 سال

معرفی ایمن‌ترین خودرو در انگلستان بدون تلفات جاده‌ای در 16 سال

29 فروردین 1397
  • 7

ولوو XC90 رسما ایمن‌ترین خودروی بریتانیا محسوب می‌شود و در 16 سال گذشته -درس از زمان شروع فروش این خودرو- هیچ راننده و سرنشینی در این SUV لوکس سایز متوسط کشته نشده است.

ولوو XC90 که نسل دوم آن در سال 2015 معرفی و ارائه شد، ایمن‌ترین خودرویی که تا کنون مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته و بیشترین بخش ایمنی خود را مدیون سامانه ترمز اضطراری و دیگر سامانه‌های کمک راننده خود است.

 معرفی ایمن‌ترین خودرو در انگلستان بدون تلفات جاده‌ای در 16 سال

از زمان ارائه اولین نسل ولوو XC90 در سال 2002، فروش این SUV سوئدی در انگلستان آغاز شده و این شرکت بیش از 50 هزار دستگاه از این محصولش را به فروش رسانده است. محققان بر این باورند که این خودرو بسیار زود فناوری‌های تشخیص خطر را در ساختار خود پذیرفته و به همین دلیل عنوان ایمنی بی‌عیب و نقص برایش مناسب است.

براساس تحلیل داده‌های محققان موسسه مستقل Thatcham، این ساختار خودرویی موثرترین و چشم‌گیرترین فناوری ساخته شده پس از کمربند ایمنی در نجات جان مسافران و سرنشینان یک خودرو به شمار می‌آید. استفاده از کمربند ایمنی از سال 1965 در انگلستان اجباری شد و تا کنون جان بسیاری از مردم را نجان داده است. در حال حاضر نیز، سامانه ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد روی بسیاری از خودروها مانند برخی از مدل‌های مرسدس و فولکس‌واگن وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها در حال توسعه آن هستند.

 معرفی ایمن‌ترین خودرو در انگلستان بدون تلفات جاده‌ای در 16 سال

موسسه Thatcham بر این باور است که ترمزهای اضطراری خودکار تا کنون جان بیش از 1100 نفر در بریتانیا را نجات داده و در دهه آینده می‌تواند مانع از 122000 تلفات ناشی از رانندگی گردد.

این سامانه ترمز اضطراری خودکار، به گونه‌ای طراحی شده که مانع از برخوردهای احتمالی در حین حرکت خواهد شد و مدلهای مختلفی از آن وجود دارد که به کمک لیزر، دوربین و رادار به شناسایی عابران و خودروها می‌پردازند.

 معرفی ایمن‌ترین خودرو در انگلستان بدون تلفات جاده‌ای در 16 سال

این فناوری در اصل شبیه سامانه کنترل کروز خودکار عمل می‌کند که با شناسایی سپر خودروها یا بدنه آنها در بزرگراه به تنظیم سرعت پرداخته و فاصله مناسب با خودروهای دیگر را حفظ خواهد کرد.

ولوو مدت‌هاست که ایمنی را با محصولات خود سازگار کرده و جای شگفتی نیست که عنوان ایمن‌ترین خودروسازی در بریتانیا را کسب کند. از طرفی این خودروساز در سال 2008 ادعای جسورانه‌ای را مطرح کرد که تحقق آن می‌تواند یکی از رویاهای همیشگی مردم در دنیای خودرو و رانندگی باشد. ولوو ادعا کرده است که پس از سال 2020 هیچ فردی در حین رانندگی با محصولات این خودروسازی کشته نخواهد شد و قدم‌های این خودروسازی حکایت از نزدیک شدنش به اهداف این مسیر دارد.



نظرات

  • سلیمان سلیمان (17 بهمن 1398 ساعت 03:05)

    پراید بخر ۶۰ میلیون ماشینای خارجی وللش چه جوونایی من دیدم پر پر شدن با همین پراید نفرینم دیگه نمیگیره چون خدا هم فکر کنم رفته خارج با همین ماشینا دور بزنه دیگه هیشکی صدامون نمیشنوه

  • بهروز بهروز (19 خرداد 1397 ساعت 01:45)

    لطفاً شده به شکل آزاد وارد ایران کنید تا شاید قدری تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای ما کاهش پیدا کند.

    علی علی (7 فروردین 1398 ساعت 12:01)

    داداش وارد کردن ولی برای از ما بهترون نه من و شما خخخخخخخ

  • یک ایرانی. یک ایرانی. (14 خرداد 1397 ساعت 04:30)

    اقا به نظر من ایمن ترین خودرو برای جلوگیری از مصدومیت و قطع نخاع و شکستگی و سایر مشکلات تصادف، ماشین ایرانی بخصوص پراید هستش. هم کوچولو، هم کم خرج .. حتی تو تصادف. اگه باهاش تصادف کنی مجروح و آمبولانس هم نمیخواد. یا سالم میمونی، یا میمیری. در هر دو صورت بدنت سالمه.هزینه بیمارستان و دکتر و مرخصی استعلاجی و اینا رو هم نداری. یه باره میبرنت بهشت زهرا و خلاص. تازه، یه چیزی هم به عنوان دیه گیر فامیلات میاد و یه شام و چایی و مراسم.ولفاتحه مع صلوات☺

  • محمد محمد (14 خرداد 1397 ساعت 04:29)

    دو اقدام بسیار ساده و بی هزینه جهت کاهش تلفات رانندگی:
    حذف دنده 5 پراید (و هر ماشینی که توان کسب سه ستاره ایمنی را ندارد) و دنده چهار موتورسیکلت ها

  • رضا رضا (11 خرداد 1397 ساعت 01:52)

    اشتباهه
    فقط پراید و تمام.
    تا حالا دیدی کسی با پراید کشته بشه!!!؟ نه!!
    هر بلایی سر هرکس بیاد مقصر خودشه

  • عبداله عبداله (2 خرداد 1397 ساعت 12:04)

    حتما آنها دارند از ایران خودرو و سایپا تقلید می کنند.
    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که جان ایرانیها برایشان ارزشی ندارد و فقط به فکر منافع خودشان و کسب سود چند برابری روی هر خودرو هستند