1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر جاسوسی نخستین شاسی بلند رولزرویس

تصاویر جاسوسی نخستین شاسی بلند رولزرویس

30 تیر 1396
  • 0

هنوز چند هفته به معرفی نسل جدید فانتوم باقیست و این روزها مهندسان رولزرویس می‌توانند روی آماده‌سازی کالینان، این SUV فوق مجلل، تمرکز کند. طبق معمول عکاس‌ها هم بیکار ننشسته و هنگام گشت‌وگذار کالینان، تعدادی تصویر از او شکار کردند.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

اوایل سال 2015 بود که رولزرویس از برنامه‌اش برای ورود به حوزه SUV ها پرده برداشت اما وقتی چند هفته بعد یکی از مدل‌های اولیه دیده شد، دریافتیم که کار این خودرو بیش از آنچه فکر می‌کردیم پیشرفت کرده است. امروز و پس از 2 سال توسعه، بالاخره کالینان به مراحل نهایی تولید رسیده است.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

اسم رمز اولین SUV کمپانی انگلیسی، پروژه کالینان بود و به نظر در نهایت نیز با همان نام به بازار مصرف راه خواهد یافت. رولزرویس هم برای اطمینان از کارایی خودرو و حفظ سواری “فرش جادویی” معروفش در تمامی سطوح و شرایط آب و هوایی، این SUV را در جاده‌های عمومی نقاط مختلفی از جهان آزموده است.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

شاید هنوز برای صحبت درباره مشخصات فنی این مرکب بلندبالا زود باشد ولی به‌احتمال‌زیاد شاهد پیشرانه‌ای 12 سیلندر در سینه او خواهیم بود. سؤال! موتورش هیبریدی نیست؟ خب طبق گفته اخیر مدیرعامل این کمپانی که گفته بود موتورهای تماماً الکتریکی را به نمونه‌های هیبریدی ترجیح می‌دهد، خیر. همچنین الکتریکی بودن کالینان اگر نگوییم نشدنی، غیرمحتمل است.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

اوایل امسال بود که رولزرویس از توسعه ساختاری جدید و کاملاً آلومینیمی برای کالینان خبر داد؛ همچنین نسل بعدی فانتوم نیز از این پلتفرم تازه بهره خواهد برد. سیستم تعلیق و چهار چرخ متحرک تازه‌ای نیز انتظار کالینان را می‌کشند.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

حتی باوجود این استتار سنگین، نمی‌توان از کنار خطوط پرداخت شده کالینان بی‌توجه گذشت. او را می‌توان خودرویی با ابهت و صدالبته بزرگ با جلوپنجره‌ای پهن و مسطح توصیف کرد. به لطف استتارکنندگان رولزرویس که کار را از برچسب کشیدن روی خودرو فراتر برده و پنلی در پشت خودرو نهاده و همچنین چراغ‌های پشت خودرو را هم با نمونه‌های فیک تعویض کرده‌اند، تشخیص ظاهر حقیقی کالینان آسان نیست. همچنین بد نیست بدانید که رولزرویس دوست ندارد ساخته‌اش را یک SUV صدا کند؛ از قرار معلوم رولزرویس با آن لغت “sport” زیاد راحت نیست و ترجیح می‌دهد آن را بلندبالا “high-bodied” و یا “high-sided” بنامد.

طبق گفته کمپانی، آن‌ها برای احترام به خواسته مشتریان و همچنین روان ماجراجو و پیشگام چارلز و سر هنری رویس، مؤسسان رولزرویس، این SUV را ساخته‌اند. کالینان تا 2018 به بازار فروش راه نخواهد یافت ولی بعید نیست که همین امسال هم به زیارت مدل نهایی آن نائل آییم. طبق شواهد، کالینان قیمتی بیشتر از فانتوم خواهد داشت.

 تصاویری جدید از رولزرویس کالینان

منبع پدال


نظرات