1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رولزرویس ریث با هنرمندی منصوری

رولزرویس ریث با هنرمندی منصوری

28 دی 1394
  • 0

اکثر شما با منصوری غریبه نیستید؛ تیونری مشهور که با اصلاحات دیوانه‌وارش به هر خودرویی هیبت و قدرت یک هیولا را اعطا می‌کند فرقی ندارد سوپر ماشینی چون بوگاتی باشد یا یک مرسدس بنز ساده.

این بار اما تیغ جراحی مهندسان کار کشته منصوری به رولز رویس ریث گیر کرده؛ همان خودرویی که چندی پیش از نسخه کربن آن توسط کمپانی مادر پرده برداری شد. آن‌ها ریث را برداشته و با افزودن چاشنی طلا، آن را بیش از پیش چشم نواز ساخته‌اند. تنها از پس منصوری برمی‌آید که پکیجی پر زرق و برق همچون این را برازنده خودرویی چون ریث مهیا کند. قسمت اعظم بخش بالایی این خودروی زیبا که "پالم ادیشن ۹۹۹" نامیده می‌شود، پوشیده از طلای خالص است و زهی خیال باطل که تیونر جنجالی تنها به همین قناعت کند؛ بد نیست بدانید که از دستگیره‌های در گرفته تا رکاب‌های کناری و قسمتی از سپر جلو، همه و همه مزین به این فلز گران‌بها گشته‌اند. رینگ‌های ۲۲ اینچی عظیم‌الجثه ریث نیز پس از عملیات طلا نشان کردن منصوری، با تایرهای فردشتاین (Vredstein) با سایز ۲۶۵ در ۳۵ پوشیده شده‌اند.

بیایید سری به داخل پالم ۹۹۹ بزنیم، و چه تصادفی! اینجا هم طلا داریم (باور کنید ما نیز از تعدد این واژه خسته شده‌ایم). در گوشه و کنار کابین این خودرو این طلاست که به چشم می‌آید؛ از جمله قسمت‌های پوشیده شده از این فلز می‌توان به کنسول مرکزی اشاره کرد. منصوری گفته که تمامی نشان‌های اورجینال رولز رویس با نسخه‌ای طلای ۲۴ عیار جایگزین شده‌اند. به علاوه اگر مشتری خیلی پولدار (!) این خودرو تقاضا کند، منصوری در یک اشاره تمامی قسمت‌های فلزی پیکره‌ی ریث را با این فلز زرد رنگ می‌پوشاند. درباره راز نام‌گذاری پالم هم می‌توان گفت که نهصد و نود و نه نمایانگر میزان خلوص طلای به کار برده شده در آن است.

خوشبختانه منصوری برای چندی طلا کاری را رها کرده و دستی به سر و گوش پیشرانه ریث کشیده است. موتور توربوی دو قلوی رولز رویس حالا ۷۳۰ اسب بخار و ۱٬۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را یدک می‌کشد. نیرویی که به این خودروی سنگین وزن این اجازه را می‌دهد تا تخت گاز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت براند که در مقایسه حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتری نسخه اصلی ریث، بروز رسانی خوبی محسوب می‌شود. هنوز حرفی از برچسب قیمت این مظهر تجمل و زیبایی به‌میان نیامده اما مطمئن باشید که تنها جیب افراد خاصی از تقبل هزینه آن برمی‌آید.

 رولزرویس ریث با هنرمندی منصوری

 رولزرویس ریث با هنرمندی منصوری

 رولزرویس ریث با هنرمندی منصوری

منبع پدال


نظرات