1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رندرهایی از شاسی بلند رولزرویس

رندرهایی از شاسی بلند رولزرویس

14 اسفند 1393
  • 6

رولزرویس شاسی‌بلند مناسب برای آفرود! بله درست خواندید! روز 18 فوریه خبری منتشر شد که "پیتر شوآرزِنبایر" از رؤسای کمپانی و "تورسِن مولر" مسئول اجرایی کنونی این مطلب را تأیید کرده و گفته‌اند این پروژه به‌سرعت در حال گسترش بوده و هدف آن ارائه محصولی باوقار و کاملاً جدید است که در بین شاسی‌بلند های لوکس انگشت‌نما باشد، طراحی آن نیز بر پایه یک اسکلت مرکزی آلومینیومی با قابلیت عبور از انواع سطوح شکل خواهد گرفت.

بیش از دو سال است که رولزرویس زمینه‌ها و فرصت های تولید یک SUV لوکس را بررسی می‌کند و حالا این پروژه با نام Cullinan رنگ واقعیت به خود گرفته و طبق ادعای کمپانی پس از ورود به بازار حتی بالاتر از Bentayga (شاسی‌بلند آینده بنتلی) قرار خواهد گرفت

"کلاوس فرولیش" می‌گوید:

برای ما بسیار مهم است که همگان به این نکته واقف باشند که این مدل به هیچ وجه مشتق شده از مدل آینده X7 یا حتی مدل جدید سری 7 نیست و همه چیز آن از صفر ساخته شده و کاملاً جدید است و نیز با طراحی بی‌نقص و هنر دست سازندگانش سواری بسیار لذت بخشی خواهد داشت.

این در حالی است که از مقامات ارشد BMW نیز نقل‌شده که این مدل در حدود 90% قابلیت‌های خارج جاده‌ای رنج روور را داراست؛ همچنین اولین محصول رولزرویس است که با سامانه چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود.

از مشخصات احتمالی آن می‌توان به طول حدود 5.5 متر، رینگ‌های 22 اینچی، پیشرانه 12 سیلندر با خروجی 626 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن متر و جعبه‌دنده 8 سرعته هوشمند اشاره کرد؛ دانستن آن خالی از لطف نیست که پیشرانه مذکور همان نمونه کد NF4 است که BMW همچنان به به‌روزرسانی آن به‌طور انحصاری برای برند فوق لوکس تحت مالکیت خود ادامه می‌دهد.

برای تولید آن فعلاً فضای جدیدی در نظر گرفته نشده و احتمالاً در همان تأسیسات اصلی کمپانی که هم‌اکنون بیش از 1500 کارگر را در خود جای داده است ساخته خواهد شد. به نظر می‌رسد با آغاز عرضه آن میزان فروش رولزرویس از چیزی کمتر از 4000 دستگاه (در سال 2014) به رقم 6 الی 7 هزار دستگاه برسد که در نوع خود رکورد مناسبی محسوب می‌شود.

گفته می‌شود این شاسی‌بلند لوکس انگلیسی که هنوز اسم قطعی آن مشخص نیست همانند دو برادر بزرگ‌تر خود (Ghost و Wraith) در فستیوال گودوود به نمایش درخواهد آمد و از اواخر 2018 یا حداکثر اوایل 2019 وارد بازار خواهد شد.

با همه این تفاسیر سؤال اساسی هم چنان بر قوت خود باقی است: آیا ورود رولزرویس به بازار شاسی بلندهای لوکس درست است یا اشتباه؟؟

 رندرهایی از شاسی بلند رولزرویس

 رندرهایی از شاسی بلند رولزرویس

 رندرهایی از شاسی بلند رولزرویس

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (15 اسفند 1393 ساعت 22:24)

    مثل رنج لوره ولی اون کجاو این کجا

  • گالاردو گالاردو (15 اسفند 1393 ساعت 01:30)

    طراحی خودرو تا ستون b و یا حتی با ارفاق تا ستون c هم خوبه چون همون المانهای همیشگیه رولزرویس رو داره ولی بقیه ی ماشین رو کجای دلم بذارم! مثل این میمونه که طراحی عقب خودرو رو از یه ماشین دیگه به عاریت گرفته و به زور به ماشین خورونده! به قول مولر مسئول اجرایی رولزرویس این مدل میره که انگشت نما بشه!!!!!!!!!!!!!!!!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (14 اسفند 1393 ساعت 18:03)

    خیلی خیلی بد ترکیبه.

  • آفرین آفرین (14 اسفند 1393 ساعت 10:16)

    فقط این اتومبیل مانده با شاسی بلندش چه شود ، لطفا اگر امکان دارد آپشن های آنرا بنویسید ، با تشکر

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (14 اسفند 1393 ساعت 09:50)

    مناسب برای کسانی که خواهان خودروی افرودی هستند و در عین حال میخواهن ماشینشان لوکس باشد

  • حسین معمار حسین معمار (14 اسفند 1393 ساعت 09:22)

    اصلا طراحی شاسی رو این ماشین نمیاد