1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رولزرویس گوست با تیونینگ نویتک

رولزرویس گوست با تیونینگ نویتک

29 مرداد 1394
  • 0

اولین نکته در مورد این محصول اسپوفک از گروه تیونینگ «نوویتک» این است که تیونینگ چنین خودرویی، با سطح دقتی که خودِ کمپانی اصلی، یعنی رولز رویس برای جزئیات به کار می‌برد، هنر زیادی می‌طلبد. در واقع، راحتی و پرداخت مناسب موجود در محصولات رولز رویس با هیچ چیز قابل‌مقایسه نیست، ولی تغییراتی که در این مدل گوست با ظاهری شیطانی و فریبنده صورت گرفته، رنگ و بوی دیگری دارند.

شاید عده‌ای موتور ۶/۶ لیتری دو توروبوشارژر V12 با قدرت ۶۹۹ اسب‌بخار متعلق به ب‌ام‌و که در زیر کاپوت خودرو قرار گرفته را عامل اصلی هیجان موجود در مورد این گوست بدانند. واقعیت نیز همین است و این موتور با گشتاور خروجی ۸۷۴ نیوتن‌متری خود، جذابیت بشتری برای خودرو ایجاد کرده است. البته این آپگرید تنها برای نسخه V-Spec با قدرت اولیه ۵۹۲ اسب‌بخار است، ولی مالکان مدل‌های «معمولی» گوست می‌توانند از پکیچ استاندارد اسپوفک استفاده کنند که در این حالت، خروجی موتور از ۵۶۳ اسب‌بخار و ۷۸۰ نیوتن‌متر به ۶۸۵ اسب‌بخار و ۹۵۸ نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت. در هر صورت، استفاده از هر یک پکیج‌ها، شاید در عمل تفاوت چندانی نداشته باشد.

در واقع، هر دو آپگرید پیشرانه، شتاب‌گیری گوست را تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۴/۵ ثانیه می‌رسانند و در این میان، نسخه V-Spec تنها یک‌دهم ثانیه سریعتر خواهد بود. ولی جالب‌ترین نکته در مورد این بهینه‌سازی‌ها این است که هر دو با استفاده از یک مکانیزم کنترل با عنوان «اسپوفک N-Tronic» انجام می‌شوند. ابزار N-Tronic دارای یک پردازنده است و به سیستم اولیه مدیریت موتور متصل می‌شود. این اتصال، قابلیت روشن و خاموش دارد و در حالت روشن، خوی هیولایی V12 را آزاد می‌کند؛ مخصوصاُ وقتی پکیج ارتقا با بهینه‌سازی سیستم اگزوز همراه باشد.

از نظر طراحی ظاهری، نوویتک یک طرح رنگ‌آمیزی کلی سیاه‌رنگ را برای رولز رویس درنظر گرفته است که مکمّل آن، رنگ طلایی برای چرخ‌هاست. در حقیقت‌ها، این رینگ چرخ‌ها مخصوصاً برای مدل‌های رولز رویس ساخته شده‌اند تا بیشترین مطابقت را با طراحی داشته باشند. در همین حال، این تیونر آلمانی، گزینه‌های طرح رنگ‌آمیزی دیگری نیز برای گوست درنظر گرفته است. بنابراین اگر دوست ندارید که رولز رویس، شما و بقیه را به یاد یک «سوبارو WRX STi» بیندازد، می‌توانید از یک طرح رنگی دیگر استفاده کنید.

گوست همچنان از سیستم تعلیق گازی رولز رویس بهره می‌برد؛ سیستمی که باعث می‌شود که احساس کنید در میان ابرها شناور هستید. ولی با این وجود، اسپوفک یک سیستم کنترل تعلیق CAN-Tronic برای این خودرو نصب کرده که در سرعت‌های پایین ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع رانندگی را به اندازه ۴۰ میلی‌متر پایین‌ می‌آورد؛ شاید به این دلیل که این یک خودروی مسابقه است!

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

 رولزرویس گوست با تیونینک نویتک

منبع پدال


نظرات