1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رولزرویس گوست، شبحی در زندگی اشراف‌زادگان

رولزرویس گوست، شبحی در زندگی اشراف‌زادگان

30 مهر 1393
  • 12

 رولز رویس گوست-نمای کلی

شبح رولز رویس سری 2 یک سدان بسیار لوکس و مجلل اشرافی است که مشتریان خاصی دارد. این یک خودرو برای مشتریان جوان و پولداران تازه به دوران رسیده نیست. خودرویی نیست که تنها به عنوان ماشینی برای حمل و نقل از آن استفاده شود. یا نهایتاً حتی یک وسیله مدرن تکنولوژیک نیست. رولزرویس همیشه چیزی متفاوت بوده است. خودرویی برای نمایش کمال‌گرایی و تفاخر و نشانه ای از هنر دست و تزئینات گران‌قیمت لوکس در یک وسیله ماشینی بزرگ و حد اعلای راحتی و دلپذیری.

رولز رویس یک مد زودگذر نیست بنابراین طراحی آن حال و هوای گذشته را با خود به همراه دارد. با اینکه رولزرویس اکنون زیرمجموعه ب ام و محسوب می‌شود اما استقلال خود را تا حد زیادی حفظ نموده است. سری گوست در سال 2009 معرفی و در سال 2010 وارد بازار شده است. از سال 2014 مدل بروز شده گوست را با نام سری II می‌شناسیم.

در حالی که 100 درصد رولزرویسهای فانتوم کاملاً سفارشی ساخته می‌شوند، این آمار در مورد گوست به 82 درصد می‌رسد. این از سویی نشان می‌دهد که گوست در مدل استاندارد و پایه هم با سلایق بسیاری از مشتریان عمدتاً مشکل‌پسند سازگار است و نشان از شناخت سلایق مشتریان توسط رولز رویس دارد.

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای جلو

در گوست جدید چراغ‌های LED و تغییراتی ظریف در جلوی خودرو که به سختی قابل تمایز هستند، صورت پذیرفته است. ابعاد خودرو بسیار بزرگ است. این یعنی فضای بسیار خوب برای سرنشینان مخصوصاً در عقب. صندلی‌ها تنها یک نشیمنگاه ساده نیستند بلکه همانند یک پیله حمایتی کارهای سرد و گرم کردن و ماساژ را نیز انجام می‌دهند. پوشش داخلی و صندلی‌ها نیز از گران‌ترین نوع چرم استفاده شده است. رنگ‌آمیزی، لوکسی و آرامش در این کابین حرف اول را می زند. باز شدن درهای عقب به صورت معکوس کمی سوار شدن را در ابتدا گیج‌کننده می‌نماید. اما حذف ستون وسط با وجود این تمهید میسر نشده و در حال حاضر فلسفه این سبک باز شدن درها مشخص نیست. درها با زاویه 90 درجه باز می‌شوند و فضای گرم و نرم داخلی به شما خوش‌آمد می‌گوید. فضای پا وسیع و سخاوتمندانه است. روکش چوب روشن هم بر جذابیت کابین می‌افزاید. مخصوصاً وقتی سقف شیشه ای بزرگ آن را باز نمایید، تمام کابین روشن و شیک به نظر می‌رسد.

در زیر کاپوت یک موتور 6.6 لیتری 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو را خواهید یافت. این موتور عظیم قادر است 563 اسب بخار نیرو و 575 پوند فوت گشتاور تولید کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. بدین ترتیب این غول سنگین‌وزن قادر است شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در 4.8 ثانیه برجای گذارد. با این وجود نهایت سرعت آن به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در پشت فرمان راننده احساس یک خلبان را خواهد داشت که در پشت سکان یک قایق نشسته است. حرکات بدنه و رانندگی با آن سنگین البته با وقار است. در سر پیچهای تند و با سرعت بالا بدنه حرکات و چرخشی اضافه دارد. به هر حال قرار نیست که با یک رانندگی هیجانی، سرنشینان متشخص صندلی‌های پشتی را به اینسو و آنسو پرتاب کنیم!

 رولز رویس گوست-نمای داخل

 رولز رویس گوست-نمای فرمان

استفاده از مواد مرغوب و طبیعی، آرامش بی نظیر، قدرت فراوان و حضور بسیار چشمگیر و با شکوه در جاده از رولز رویس گوست، خودرویی متفاوت و شاهکار ساخته است. شاید از نظر تکنولوژی و امکانات به پای مرسدس بنز کلاس S نرسد یا مثل بنتلی مورد پسند افراد معروف و ستاره‌ها نباشد، اما با وجود قیمت پایه 250 هزار دلاری، یک انتخاب بسیار بسیار خاص خواهد بود.

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای جلو

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای کلی

 رولز رویس گوست-نمای فرمان

 رولز رویس گوست-نمای داخل

 رولز رویس گوست-نمای داخل

 رولز رویس گوست-نمای موتور

 رولز رویس گوست-نمای آرم



نظرات

  • امین کردآبادی امین کردآبادی (2 آبان 1393 ساعت 13:56)

    خدایی حرفی واسه گفتن نذاشته.این دیگه آخرش.

  • یوونتوس یوونتوس (30 مهر 1393 ساعت 19:32)

    به نظرم رولزرویس باید یه تغییری بده به جلو پنجرش. دیگه بیش از حد داره سنت خودشو حفظ میکنه!

  • امیر دادا امیر دادا (30 مهر 1393 ساعت 18:31)

    انگار داری می ری تو هتل 10 ستاره متحرک

  • ژرمن ژرمن (30 مهر 1393 ساعت 17:42)

    حفظ استایل این خودرو طی چند دهه ستودنیه .نمونه بارز اون وجه تشابه زیادش با پیکان دهه چهلی هست (فکر کن الان جای 405 رولزرویس سوار میشدیم)

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (30 مهر 1393 ساعت 17:14)

    این مدل واقعا از ماشینای دیگه ی رولزرویس قشنگتره. طراحیش با به دل تر شده.

  • ام اچ بی ام اچ بی (30 مهر 1393 ساعت 15:23)

    واقعا مخصوص اشرافی ها و مرفحین بی درده.

  • میلادحسنی میلادحسنی (30 مهر 1393 ساعت 11:15)

    واقعا شبح هستش

  • محمدماجد محمدماجد (30 مهر 1393 ساعت 10:42)

    خانه ای لوکس در لباس ماشین

  • سایوکان سایوکان (30 مهر 1393 ساعت 10:31)

    راستش یرای من از همه جذابتر قیلفه موتورشه.

  • حسین معمار حسین معمار (30 مهر 1393 ساعت 09:58)

    حالا ما باید بشینیم اینجا ببینیم مسئولا کی قرار داد با شرکتها میبندن یا نه...؟
    آیا فلان خودرو قیمتش بالاتر میره یا نه...؟
    بعدش هی به دخلمون نگاه کنیم ببینیم پولمون میرسه واسه خرید فلان ماشین یا نه؟
    اونوقت یهویی زپرتی فلان تومن میره روش و ما باز هم باید سگ دو بزنیم تا پولشو جمع کنیم اما باز این داستان مثل چرخه مزخرف مچرخه
    انگار ما اینجا با خرید ماشین شدیم دوتا خط موازی...

    شاپ من شاپ من (30 مهر 1393 ساعت 12:10)

    دمت گرم وقعا حرف دلمو زدی.

    سایوکان سایوکان (30 مهر 1393 ساعت 14:42)

    اگر میتونستم بهت 100امتیاز میدادم.