1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

20 دی 1394
  • 0

در روزگاری که صنعت خودروسازی در میان بهترینِ کسب‌وکارها جای می‌گیرد؛ حتی فکر این که از پلتفرم خوب و به‌روز یک رولز رویس حرف بزنید خنده‌دار است، چراکه مورد مذکور را باید در هرجایی جز این برند انگلیسی جستجو کرد. آیا می‌دانید که سنگ بنای مدل فانتوم چیزی حدود ۱۳ سال عمر دارد؟ و آیا می‌دانید که گران‌قیمت‌هایی چون گوست، ریث و داون نیز بر پلتفرم تغییر یافته BMW F01 استوارند که تولید آن به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد؟ اما انگار آفتاب از غرب طلوع کرده و اوضاع به همین منوال نخواهد ماند، چراکه کمپانی انگلیسی تنبل بالاخره از پلتفرمی اختصاصی سخن به میان آورده که قرار است از شروع سال ۲۰۱۸ در غالب اسکلت ساخته‌هایش به ایفای نقش بپردازد.

پایه جدید که رولز رویس آن را "معماری تجملی خالص" می‌نامد، اطراف قابی آلومینیمی ساخته شده و بنابر گفته کمپانی " تجربه لوکس برند رولز رویس را در سطوح مختلف و شرایط آب و هوایی نامناسب در حد اعلا ارائه می‌دهد." همچنین بریتانیایی تجمل‌گرا از مرکب‌های تازه‌ای سخن گفت که قرار است در جاده‌های مختلف سراسر جهان تست شوند، اما آن‌ها طبق انتظار از فاش کردن جزئیاتی بیشتر در این مورد خودداری کردند.

مدیر اجرایی ارشد رولز رویس موتورز، تورستن مولر، گفت: "از سال ۲۰۰۳ تابه‌حال رولز رویس معیار سنجش خودروهای لوکس را تغییر داده. حال وقتش رسیده که قدم بعدی را در ماجراجویی تجملات برداریم. این معماری تازه که سمبلی از تجمل خالص است، نمایانگر سرمایه‌گذاری عظیمی در آیندهٔ برند بزرگ ماست."

شکی نیست که پلتفرم جدید آغازگر عصری تازه در تاریخ رولز رویس است. از همین حالا می‌توان بوی ساخته‌هایی سبک‌تر و راحت‌تر از هرزمانی را استشمام کرد و بدون شک این مدل‌ها چابکی و چالاکی را به فرهنگ لغت این برند خواهند آورد.

البته این حقیقت که بریتانیایی‌ها در حال کار بر روی پلتفرمی جدید هستند به این معنی نیست که آن‌ها شالوده آلمانی بی‌ام‌دبلیو را به کناری پرت می‌کنند. SUV تازه آن‌ها که در سال ۲۰۱۷ به بازار می‌آید به‌علاوه دیگر مدل‌های کمپانی تا سال ۲۰۱۸، از معماری G11 بهره خواهند برد که هم‌اکنون نیز در بی‌ام‌دبلیو سری 7 به کار می‌رود.

از همه مهم‌تر اینکه با این پلتفرم مقیاس‌پذیر تازه، رولز رویسی ها می‌توانند کمی پس‌انداز کرده و بر مدل‌های جدید و خودروهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کنند.

 رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

 رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

 رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

 رولزرویس با پلت فرم آلومینیومی

منبع پدال


نظرات