1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از رنو تالیسمن 2016

رونمایی از رنو تالیسمن 2016

21 تیر 1394
  • 0

کمپانی فرانسوی رنو امروز از سدان جدید خود با نام تالیسمن رونمایی کرد. این خودرو پس از 8 سال جایگزین نسل سوم لاگونا شده است که جزو مشهورترین خودروهای این برند فرانسوی است. رنو قرار است این خودرو را در مراسمی باشکوه در موتورشو فرانکفورت که در سپتامبر آینده برگزار می‌شود به‌طور رسمی رونمایی کند.

رنو هدف از تولید این مدل را رقابت مستقیم با سدان های مطرح بازار در این رده همچون مزدا 6، فورد موندئو و فولکس‌واگن پاسات عنوان کرده است. در طراحی این مدل از زوایای تیز و چراغ‌های شفاف استفاده شده است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ که در نسل جدید محصولات رنو از جمله کجار و اسپیس به ویژگی اصلی طراحی این برند تبدیل شده است در پوزه تالیسمن جا خوش کرده است. همچنین مه شکن‌های D شکل جدیدی در این مدل به کار رفته است که پیش از این در محصولات رنو سابقه نداشته است.

تالیسمن روی پلتفرم جدید CMF بنا شده و 4.85 متر طول، 1.87 متر عرض و 1.46 متر ارتفاع دارد و بین دو محور جلو تا عقب آن نیز 2.81 متر فاصله است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد با خودرویی میان سایز اما جادار روبرو باشیم. مخصوصاً اگر حجم صندوق بار آن را بدانید: 608 لیتر. همچنین به گفته رنو با وجود فاصله 232 میلی‌متری برای زانوان سرنشینان عقب، در این بخش یکی از بهترین خودروها در این کلاس را شاهدیم. بعلاوه صندلی‌های الکتریکی 10 وضعیته همراه با ماساژور و گرمایش داخلی و حافظه نیز لذت سواری را دو چندان می‌کنند.

خریداران می‌توانند از میان ده رنگ مختلف و مجموعه‌ای گسترده از تایرها و رینگ‌های 16 تا 19 اینچی دست به انتخاب بزنند. این خودرو که بازتاب جاه‌طلبی‌های رنو در تولید مدل‌های مجلل‌تر و زیباتر است از کابین زیبا و جدیدی سود می‌برد. یک صفحه لمسی عمودی 8.7 اینچی، سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو و صدای فراگیر، نمایشگر سربالا، یک سامانه کنترل دیجیتال و یک سیستم سرگرمی با امکان انتخاب حالات مختلف درون خودرو و مجهز به سیستم R-Link 2 باعث می‌شود تا سرنشینان به‌سادگی بتوانند عطش خود را برای سرگرم شدن برطرف کنند. فضای داخل خودرو به‌گونه‌ای است که احساس می‌کند در پاسات نشسته‌اید، با همان گستره و کیفیت.

تالیسمن با دو موتور بنزینی 4 سیلندر که بین 150 تا 200 اسب بخار توان دارند و 3 موتور توربو دیزل که به ترتیب 110، 130 و 160 اسب قدرت دارند به خریداران عرضه می‌شود. همه مدل‌های بالا به گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه مجهزاند اما نمونه‌های 110 و 130 اسبی دیزلی از یک گیربکس دستی 6 سرعته سود می‌برند. همچنین رنو به‌عنوان یک آپشن سیستم 4 چرخ متحرک را به خریداران ارائه می‌کند.

رنو احتمالاً به‌واسطه فروش مناسب لاگونا این مدل را از خط تولید خارج نخواهد کرد. همه نمونه‌های سدان و استیشن تالیسمن در کارخانه دوای در فرانسه ساخته می‌شوند و به سرتاسر اروپا صادر می‌شوند.

منبع پدال


نظرات