1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هدیه رنو به رانندگان زن در عربستان

هدیه رنو به رانندگان زن در عربستان

18 مهر 1396
  • 2

شرکت رنوی فرانسه اعلام کرد به 7 زن نخستی که در عربستان گواهینامه رانندگی خود را به نمایندگی شرکت رنو در این کشور ارائه کنند، خودروی جدید هدیه می دهد.

شرکت رنو به رانندگان زن سعودی رنو کپچر جدید هدیه می‌دهد

شرکت های خودروسازی موجی از انواع تبلیغات را برای جذب مشتریان زن سعودی که به تازگی مجوز رانندگی در این کشور دریافت کرده اند، به راه انداخته اند. در این میان شرکت رنوی فرانسه پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده به 7 زن نخستی که در عربستان گواهینامه رانندگی خود را به نمایندگی شرکت رنو در این کشور ارائه کنند، 7 خودروی جدید هدیه می دهد.

این 7 راننده خوش شانس، خودروی مدل کپچر شرکت رنو را جایزه خواهند گرفت.

شرکت رنو به رانندگان زن سعودی رنو کپچر جدید هدیه می‌دهد

مروان هایداموس، مدیرعامل بخش خاورمیانه شرکت رنو در این باره گفت: «رنو کپچر اولین مدل تولید شده توسط رنو است که نیمی از تیم طراحی آن را متخصصان زن تشکیل می دهند. در واقع کل خط تولید ما به خوبی برای استفاده کنندگان زن مناسب است و مشتریان جدید سعودی را که به تازگی اجازه رانندگی پیدا کرده اند جذب خواهد کرد.»

روز 26 سپتامبر پادشاه عربستان در حکمی به زنان اجازه رانندگی اعطا کرد. این حکم از 24 ژوئن سال اینده اجرا خواهد شد. وزارتخانه ها و ادارات دولتی عربستان 30 روز فرصت یافته اند تا سیاست ها و فرآیندهای خود را برای اجرای این حکم هماهنگ کنند.

این تصمیم با استقبال زنان سعودی مواجه شده و آموزشگاه های رانندگی زنان به سرعت در سراسر عربستان در حال گسترش هستند.

شرکت رنو به رانندگان زن سعودی رنو کپچر جدید هدیه می‌دهد

"به پشت فرمان خوش آمدید"

خبر اجازه رانندگی به زنان در عربستان سعودی هفته گذشته خبر اول جهانی شد و به بحث‌های زیادی درباره آزادی زنان در عربستان و خاورمیانه دامن زد. خودروسازان هم وقت را تلف نکردند و به سرعت دست به کار شدند تا نظر ۹ میلیون خریدار تازه در شبه جزیره عربستان را جلب کنند.

از جمله فورد با انتشار عکسی از راننده با حجاب زن که به آینه ماشین نگاه می‌کند خطاب به زنان عربستان نوشت "به پشت فرمان خوش آمدید". جگوار و لندروور عکسی از یک کیف زنانه که یک سوییچ ماشین، ماتیک و عطر زنانه از آن بیرون افتاده بود نوشت "جاده مال شما است".

بیش از هفتاد درصد بازار خودروی عربستان در اختیار تویوتا، هیوندای-کیا و نیسان است و خریداران بیشتر به ماشین‌های شاسی بلند علاقه دارند. اما تحلیلگران می‌گویند با آمدن زنان به بازار خودرو، خودروسازان ممکن است ماشین‌های کوچک‌تر بیشتری را در این بازار عرضه کنند.

آزادی رانندگی زنان روی دیگری هم داشت و آن احتمال بیکاری رانندگان تاکسی است. تخمین زده می‌شود یک میلیون و ۴۰۰ هزار راننده تاکسی در عربستان کار می‌کنند که اکثرشان از جنوب آسیا به شبه جزیره مهاجرت کرده‌اند. از سوی دیگر چند شرکت تاکسی‌رانی برای استخدام رانندگان زن ابراز علاقه کرده‌اند.



نظرات

  • ارش ارش (19 مهر 1396 ساعت 12:59)

    شانسونگاه کن . بعد همین شرکت جدیداً تهدید کرده که اگه تحریم های جدید علیه ایران منعقد بشه ، این شرکت نیز همکاری خود را با ایران محدود خواهد کرد . بدبختی تا کجا

  • یاسر یاسر (18 مهر 1396 ساعت 21:52)

    با سلام
    جسارتاً پیشنهاد می کنم شرکت های ایرانی هم برنامه ها خودشون رو برای ورود به بازار سعودی اعلام کنن!!! مثلاً چون برای شاهکارهای تولیدی ما سرو دست می شکنند در دنیا پیشنهاد یکی بخر سه تا ببر خیلی عالیه... چطور خانم خونه ماشین مورد دلخواه رو می خره یکی هم مجانی برای راضی کردن دل آقای خونه که اجازه بده این فرغون رو بخره یکی هم برای نوکر و کلفت خونه یا برای روزه مبادا که بعنوان زاپاس توی پارکینگ باشه!!!!! به شرافتم قسم با این روش نمی توانند ١٠٠ تا ماشین هم بفروشن .... ولی به ملت بدبخت ایران ١٦/٠٠٠ دستگاه خودرو توی چند ساعت حقنه می کنن.