1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر اولیه از شاسی بلند جدید رنو

تصاویر اولیه از شاسی بلند جدید رنو

4 شهریور 1394
  • 0

تغییر نسل رنو کولئوس کلید خورده است و کمپانی رنو به‌زودی از این اس یو وی اندازه متوسط رونمایی می‌کند.

پس از خانه‌تکانی رنو در شیوه طراحی محصولاتش و به فاصله کوتاهی بعد از معرفی مدل جدید تالیسمان که یک سدان متوسط شهری است حالا تصاویری از نسل نوین اس یو وی اندازه متوسط و قدیمی رنو منتشر شده که نشان می‌دهد کولئوس هم طلسم شده است! و در طراحی بیرونی به تالیسمان شبیه شده است. تالیسمان که پرچم‌دار تغییر در طراحی برند رنو در دوره جدید است و به معنی طلسم یا جادو می‌باشد چندی پیش و طی مراسمی باشکوه با عنوان سورپرایز رنو به همگان معرفی شد.

کولئوس که هم‌اکنون فیس‌لیفت آن نیز در جاده‌های ایران نیز خریداران کم‌شماری دارد قرار است تا اواسط سال 2016 میلادی به بازارهای جهانی عرضه گردد. این مدل که بزرگ‌تر از مدل کجار است در اندازه و تجهیزات با پیشرفت‌هایی همراه بوده و در اصل بر روی پلات فرم مشترک با نیسان ایکس تریل که CMF-CD نام دارد بنا می‌شود. گفته شده در نسل جدید دو موتور 2 و 2.5 لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود کولئوس جدید طولی حدود 5 متر داشته باشد که در این صورت از کجار بزرگ‌تر خواهد بود که طولی حدود 4.45 متر دارد. این طول بزرگ باعث شده تا رنو به این بیندیشد که آیا می‌تواند به فکر ارائه مدلی از کولئوس بیفتد که به 7 صندلی مجهز است یا نه؟ همچنین رنو عنوان کرده نسل دوم رنو کولئوس را فعلاً برای بازارهای آسیایی و استرالیا آماده می‌کند و تصمیمی برای ارائه این مدل در بازارهای اروپایی نگرفته است.

نسل دوم رنو کولئوس که کلیه کارهای توسعه و تولید آن در کشور چین انجام گرفته به احتمال فراوان در کره جنوبی نیز در قالب شرکت سامسونگ و مدل QM5 به تولید خواهد رسید. نسل نخست رنو کولئوس برای نخستین بار در سال 2007 ارائه شد و پس از دو فیس‌لیفت که در سالهای 2011 و 2013 بر رویان صورت گرفت به‌زودی از رده خارج خواهد شد.

 تصاویر اولیه از شاسی بلند جدید رنو

 تصاویر اولیه از شاسی بلند جدید رنو

 تصاویر اولیه از شاسی بلند جدید رنو

منبع پدال


نظرات