1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه سدان نسل جدید رنو مگان معرفی شد

نسخه سدان نسل جدید رنو مگان معرفی شد

25 تیر 1395
  • 0


رنو مگان سدان جایگزین فلوئنس شد

درحالی‌که در نسل‌های اول و دوم مگان، نسخهٔ سدان آن‌هم ساخته می‌شد اما در نسل سوم خبری از مدل سدان نبود و رنو سدان کامپکت فلوئنس را به‌عنوان جایگزین مگان سدان به بازار فرستاد. اما در نسل چهارم مگان مجدداً نسخهٔ سدان آن بازگشته و جایگزین فلوئنس خواهد بود. به‌تازگی رنو به‌طور رسمی از مگان سدان به‌عنوان عضو سوم خانوادهٔ نسل چهارم مگان پس از مدل‌های هاچبک و استیشن رونمایی کرده است. البته در اواخر ماه گذشته با درز دفترچه راهنمای مگان سدان، اطلاعاتی از آن منتشرشده بود اما در حال حاضر این خودرو به‌طور رسمی معرفی‌شده و جزئیات کامل آن اعلام گردیده است.

  رنو مگان سدان جدید



ازلحاظ طراحیْ مگان سدان از طراحی آشنای نسخهٔ هاچبک مگان که خود برگرفته از زبان طراحی جدید رنو و مدل تالیسمان است بهره می‌برد. در جلوی خودرو چراغ‌هایی زیبا که با LEDهای دی لایت C شکل آرایش‌شده‌اند و لوگوی بزرگ رنو که در مرکز جلوپنجره خودنمایی می‌کند بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کنند. در قسمت عقب هم چراغ‌هایی که مشابه تالیسمان هستند بکار رفته و تا نزدیک لوگوی رنو امتدادیافته‌اند. یک برش C شکل بر روی ستون C خودرو نیز وجود دارد که موجب شده این ستون منحصربه‌فرد و درعین‌حال عجیب باشد. به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، وسعت و فضای صندلی‌های عقب خودرو بسیار عالی است و صندوق بار وسیعی به حجم 508 لیتر را نیز به مالک هدیه می‌کند که با سیستم Hands Free دسترسی به آن بسیار راحت است.

  رنو مگان سدان جدید

 

  رنو مگان سدان جدید

 

  رنو مگان سدان جدید



مگان سدان درست مانند نمونهٔ هاچبک و استیشن، با دو موتور بنزینی و سه نمونهٔ دیزل عرضه می‌شود. موتورهای بنزینی شامل یک واحد 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ 1.2 لیتری توربوشارژ می‌شود. در کنار موتورهای بنزینی یک موتور توربودیزل 1.5 لیتری با دو سطح قدرت وجود دارد که نمونهٔ اول یا dCi 90 قدرتی معادل 90 اسب بخار و گشتاوری برابر با 220 نیوتن متر دارد درحالی‌که نمونهٔ دوم dCi 110 قدرت و گشتاوری معادل 110 اسب بخار و 260 نیوتن متر تولید می‌کند. موتور دیزل سوم نیز از نوع 1.6 لیتری dCi 130 است که 130 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد.

  رنو مگان سدان جدید



بسته به نوع موتور یک گیربکس 5 سرعتهٔ دستی، یک 6 سرعتهٔ دستی، یک نمونهٔ CVT، یک 6 سرعتهٔ اتوماتیک و یک 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه برای خودرو قابل سفارش است. تیپ‌های مختلف آن نیز یک نمایشگر 7 اینچی رنگی TFT یا یک نمونهٔ 8.7 اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link 2 به همراه نمایشگر سربالا و انتخاب‌گر حالات رانندگی در 5 گزینه را ارائه می‌کنند. همچنین رنو ادعا می‌کند که سقف پانوراما به همراه سانروف کشویی برای اولین بار در یک سدان کلاس C در مگان سدان عرضه‌شده است.

  رنو مگان سدان جدید

 

  رنو مگان سدان جدید



مگان بر اساس همان پلت فرم مقرون‌به‌صرفهٔ CMF C/D که با مدل‌های اسپیس و تالیسمان مشترک است ساخته‌شده است و مجهز به آخرین سیستم کمک‌راننده، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم پارک خودکار است. این سامانهٔ پارک خودکار حتی می‌تواند خودرو را به صورتی عمودی و یا مورب نیز پارک کند.

  رنو مگان سدان جدید



رنو مگان سدان جدید در کارخانهٔ Bursa رنو در ترکیه تولیدشده و به بیش از 20 کشور جهان صادر خواهد شد که عبارت‌اند از الجزایر، عربستان سعودی، استرالیا، بلغارستان، کرواسی، مصر، امارات متحدهٔ عربی، استونی، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، اسرائیل، لتونی، ایرلند، لبنان، لیتوانی، مراکش، لهستان، جمهوری چک، رومانی، صربستان، اسلوونی، تونس و اوکراین.

  رنو مگان سدان جدید

 

  رنو مگان سدان جدید



 

منبع:پدال



نظرات