1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

4 مهر 1394
  • 0

نماینده شرکت رنو در حالی انتقاداتی را به سیستم خدمات پس از فروش دو شرکت ایران خودرو و سایپا وارد کرده که مصرف‌کنندگان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در ایران در کنار کیفیت محصولات تولیدی، به چشم اسفندیار صنعت خودروی ایران تبدیل شده است.

این مشکلات نماینده شرکت رنو در ایران را نیز به انتقاد علنی و صریح از وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی دو خودروساز بزرگ داخلی وا داشته است.

پیمان کارگر اظهار کرده است:" از نحوه کار شرکای خود (ایران خودرو و سایپا) در خدمات پس از فروش ناراضی هستیم. نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر 90 موجود نیست در حالیکه قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است".

مدیرعامل رنوپارس خاطرنشان کرده است:" در حال حاضر در مواردی شرکت خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد که قطعه را خریده و به نمایندگی خدمات پس از فروش تحویل دهد. با این حال ضعف دوستان در این حوزه نباید باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران شود".

انتقاد علنی و صریح نماینده رنو در ایران از عملکرد دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حالی است که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مشتریان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی شده است.

منبع ایسنا


نظرات