1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

3 آبان 1394
  • 0

خودروساز جاه‌طلب چینی، کوروس، از شاسی‌بلند متوسط خود با عنوان کوروس 5 در میلان ایتالیا پرده برداشته است. کوروس 5 کراس‌اور به عنوان بزرگترین مدل در خط تولید کوروس شناخته خواهد شد و بالاتر از مدل‌های 3 هاچ‌بک، سدان و شاسی‌بلند شهری قرار می‌گیرد.

در همین حال، کوروس جزئیات و ویژگی‌های فنر 5 شاسی‌بلند را نزد خود حفظ کرده و برای دانستن آنها باید تا نمایشگاه اتومبیل گوانگ‌ژو در ماه آینده صبر کرد. در حال حاضر، بیشتر بر روی طراحی ظاهری این مدل جدید تمرکز می‌شود. سان ژیائودونگ (Sun Xiaodong)، معاون اجرایی کوروس می‌گوید:

روح استقلال‌خواهی درون‌مایه تمام طراحی‌هاست. همچنین «میلان» مرکز علم و تکنولوژی، مُد و محصولات خلاقانه است. ما با معرفی مدل جدید کوروس 5 شاسی‌بلند در پایتخت طراحی اروپا، قصد داریم تا رویکرد منحصر فرد خود را در طراحی مطابق با روح حاکم بر این شهر به نمایش بگذاریم.

با اینکه المان‌های مختلفی از طراحی‌های کنونی در کوروس 5 می‌توان تشخیص داد (رنج‌روور اووک در چراغ‌های جلو، کیا اسپوتیج در پروفیل و همین‌طور نسل‌ قبلی فولکس‌واگن گلف در چراغ‌های عقب)، ولی مطمئناً این خودرو دارای یک شخصیت منحصر به فرد است؛ اگرچه هنوز هم پیوندهایی با مدل‌های کوچکتر «3 لاین» دارد.

در حالی که کوروس هنوز تصاویر رسمی از داخل کابین منتشر نکرده، ولی عکس‌های جاسوسی روزهای گذشته یک داشبورد بهینه را با یک نمایشگر لمسی بزرگ نشان داده‌اند.

گفته می‌شود که برای پیشرانه این خودرو از یک موتور توربوی ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار استفاده خواهد شد که قدرت خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاجه ۶ سرعته انتقال خواهد داد. البته صحبت‌هایی در مورد یک موتور ۱/۸ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار نیز شده است.

کوروس تاکنون بر فروش خودروهایش در بازار چین متمرکز بوده است و در عین حال برنامه دارد تا محصولات خود را به اروپا نیز گسترش دهد. در حال حاضر تنها نمایندگی اروپایی این کمپانی در اسلوواکی قرار گرفته است. ضمن اینکه توجه کوروس معطوف به خودروهای با راننده در سمت چپ است.

 شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

 شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

 شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

 شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

 شاسی بلند چینی جدید کوروس 5

منبع پدال


نظرات