1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پورشه یورو پارو می کند

پورشه یورو پارو می کند

25 اسفند 1392
  • 0

الان بهترین زمان برای کار کردن در بخش خودروهای لوکس و پرتجمل است. گزارش مالی 2013 فولکس واگن نشان داده که حاشیه سود عملیاتی خودروی پورشه، 18 درصد بوده است. معنی این جمله این است که که این خودروساز اهل اشتوتگارت، به طور متوسط به ازای هر پورشه ای که فروخته 23 هزار 200 دلار سود برده است. بنتلی خیلی از پورشه عقب نیست و آئودی و لامبورگینی با 10 درصد حاشیه سود عملیاتی به طور مشترک مقام سوم را دارند.

دیو سولیوان از مؤسسه تحقیقاتی مشاوره ای اتوپاسیفیک می گوید: برندهای پرتجمل روی آتش هستند. حاشیه سود متوسط این خودروها بین 6 تا 8 درصد است. خریداران این خودروها می خواهند که در محیط خود تک باشند و قیمت هم برایشان مهم نیست. برندهایی مثل پورشه و بنتلی هیچ زمانی مثل حال، اوضاعی به این خوبی نداشته اند. اکنون هم به یُمن وجود آپشن های مختلف در خودرو، هر چقدر که دوست داشته باشند روی قیمت خودرو می کشند.

آئودی خودروسازی است که تقریبا در همه سگمنت ها خودروی خوبی برای رقابت دارد. امسال هم که در کمال تعجب در دو ماهه اول رقیب سرسخت خود یعنی ب ام و را جا گذاشته و فعلا پیشتاز است.

تحلیل گران می گویند فروش خودرو در بازارهای خاص و برای مشتریان خاص به این زودی ها فروکش نخواهد کرد. حتی اقتصاد دنیا هم، هرچند با سرعت کم، در حال رشد است. گروه خودروسازی فولکس واگن تا پایان سال در انواع برندهای خود حداقل 100 مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد. از جمله آئودی A4، پورشه ماکان، پورشه کاین هیبریدی قابل شارژ با پریز برق و غیره.




نظرات