1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رئیس جدید کارخانه پورشه

رئیس جدید کارخانه پورشه

22 مهر 1394
  • 0

پس از رسوایی عجیب گروه فولکس‌واگن و به دنبال آن اعتراف، عذرخواهی و استعفای زودهنگام آقای وینترکورن از سمت مدیرعاملی همه‌چیز به‌شدت به هم ریخت. با فاصله‌ی کوتاهی از این ماجرا رئیس زیرمجموعه‌ی اشتوتگارتی فولکس یعنی پورشه جای وی را گرفت و این بار این خودروساز بود که بی‌سرپرست شد! اما خوشبختانه این آشفتگی زیاد طول نکشید و هیئت‌مدیره‌ی کمپانی اولیوِر بلوم (Oliver Blume) 47 ساله را به‌عنوان مدیر جدید منصوب کرد. وی پیش‌ازاین عضو هیئت‌مدیره کمپانی بود و از سال 2013 مسئولیت بخش تولید و محاسبات را به عهده داشت.

دو تغییر دیگر در کمپانی صورت خواهد گرفت: آقای دیتلِو وان پلاتِن (Detlev von Platen) از مدیریت پورشه آمریکای شمالی کنار می‌رود و مسئولیت فروش و بازاریابی را به دست می‌گیرد. مدیر فروش پیشین برنارد مایِر (Bernhard Maier) نیز رئیس برند اِشکودا در جمهوری چک خواهد شد.

این تغییر و تحولات را می‌توان تبعات غیرمستقیم فاجعه اخیر کمپانی مادرِ پورشه یعنی فولکس‌واگِن در رابطه با تقلب در اعداد اعلام‌شده برای میزان آلایندگی پیشرانه‌های گازوییلی دانست. درواقع همین ماجرای غم‌انگیز بود که غزل خداحافظی وینتِرکورن را سر داد و به دنبال آن ماتیاس مولِر (Matthias Muller) را پس از 5 سال از پورشه به فولکس‌واگِن برد؛ گرچه به نظر نمی‌رسد کوچ کردن از صندلی ریاست پورشه به صندلی ریاست فولکس اتفاق سختی برای وی باشد!

اُوو هاک (Uwe Huck) مدیر انجمن گروه پورشه دراین‌باره می‌گوید: مولر مثل یک توربوشارژر بود و عنصر بسیار خوبی برای پیشرفت‌های بزرگ کمپانی به‌حساب می‌آمد؛ او دی‌اِن‌اِی پورشه را در خود داشت! اصلاً از رفتنش خوشحال نیستیم. بااین‌حال بلوم هم خام و بی‌تجربه نیست، فناوری‌های خوب و صحیح رانندگی را در خود دارد و از جنس خودِ پورشه است.

 رئیس جدید کارخانه پورشه

 رئیس جدید کارخانه پورشه

 رئیس جدید کارخانه پورشه

منبع پدال


نظرات