1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نبرد پورشه و بنتلی در کسب عنوان سریع ترین شاسی بلند

نبرد پورشه و بنتلی در کسب عنوان سریع ترین شاسی بلند

5 بهمن 1393
  • 2

 نبرد پورشه و بنتلی در کسب عنوان سریع ترین شاسی بلند

 نبرد پورشه و بنتلی در کسب عنوان سریع ترین شاسی بلند

پورشه یک نه بزرگ به بنتلی برای ساخت سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان تقدیم کرد. در واقع پورشه کاین توربو S جدید سریع‌ترین خودروی جهان در پیست نوربرگ رینگ است اما بنتلی نیز در تیزرهای تبلیغی خود ادعا کرده که اولین شاسی‌بلند ساخت این شرکت که هنوز رونمایی نشده، سریع‌ترین خودروی جهان در این کلاس می‌باشد.

پورشه مصمم است که در رتبه نخست باقی بماند. رکورد زیر هشت دقیقه در نوربرگ رینگ نمی‌تواند توسط خودرویی چون بنتلی با ابعاد بزرگ و سنگینش و حتی توسط لندروور دیسکاوری اسپرت SVT شکسته شود. پورشه کاین توربو S، مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها را حتی در بخش شاسی و تعلیق به نمایش می‌گذارد. این خودروی شاسی‌بلند سنگین، حتی از کوپه سوپر اسپرت مسابقه‌ای 911 GT3 نسل 996 نیز سریع‌تر است. به گفته رئیس توسعه و تحقیق پورشه، Wolfgang Hatz نسل بعدی کاین که در سال 2017 معرفی می‌شود، به طور قابل‌توجهی از این هم سریع‌تر خواهد بود.

جالب این است که هم پورشه و هم بنتلی، زیرمجموعه گروه فولکس واگن محسوب می‌شوند. این یک چالش عمدی بود تا جاه‌طلبی‌های این دو شرکت را به نمایش بگذارد. در حالی که در یک مسیر مستقیم پورشه کاین 8 سیلندر به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، شاید بنتلی 12 سیلندر 2 تا 3 کیلومتر سریع‌تر باشد.

وزن نسل آینده کاین که روی پلتفرم مشترکی با آئودی و فولکس ساخته می‌شود به زیر دو تن خواهد رسید که دستاوردهای بسیار بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. در عین حال گفته شده که هیچ برنامه‌ای برای تولید یک ماکان با تعداد سیلندر بیش از 6 وجود ندارد. بدین ترتیب می‌توان اطمینان داشت مه پورشه رکورددار پیست نوربرگ رینگ باقی خواهد ماند. هرچند خطر مدل‌های آتی مرسدس بنز، BMW و آئودی را نیز نباید نادیده انگارد.

منبع پدال


نظرات

  • نژادحسینی نژادحسینی (5 بهمن 1393 ساعت 23:00)

    البته بشرطی که خودروسازهای ما پراید یا پیکان شاسی بلند تولید نکنند!

  • حسین معمار حسین معمار (5 بهمن 1393 ساعت 09:17)

    باید خواب اینا رو دید :D