1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پورشه 911 نسخه R

معرفی پورشه 911 نسخه R

19 اسفند 1394
  • 0

مدل جدید پورشه 911 R با حال و هوای یک خودروی اسپورت واقعی و یک طراحی کلاسیک، به‌نظر می‌رسد که یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بین خودروهای متمرکز بر عملکرد در پیست باشد. این مدل که پای خود را در جای پای یک مدل افسانه‌ای با نمایش‌هایی خیره‌کننده در رالی‌ها و دیگر مسابقات مانند «تارگا فلوریو» می‌گذارد، از یک ساختار سبک‌وزن بهره می‌گیرد که وزن کلی آن را در حدّ ۱۳۷۰ کیلوگرم نگه داشته است؛ در نتیجه، R تبدیل به سبک‌ترین 911 موجود در بازار شده است.

از نقطه‌نظر عملکرد، این خودرو برای پیشرانه از یک موتور تنفس طبیعی ۴ لیتری استفاده می‌کند که برایش قدرتی برابر ۴۹۳ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری معادل ۴۶۰ نیوتن‌متر به همراه دارد. در نتیجه، 911 R می‌تواند در عرض تنها ۳/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین به گفته پورشه، راننده این خودرو از یک گیربکس اسپورت ۶ دنده دستی با فاصله کوتاه در تعویض دنده‌ها لذت خواهد برد.

در هنگام شتاب‌گیری، 911 R می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت داشته باشد که سریعتر از GT3 RS نشان می‌دهد؛ موضوعی که البته منطقی است، چرا که در R وزن خودرو به اندازه ۵۰ کیلوگرم کاسته شده است. در همین حال، کسانی که به مصرف سوخت در چنین خودروهایی نیز اهمیت می‌دهند، بهتر است بدانند که R با مصرف ۱۳/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شرایط اقتصادی پایین‌تری نسبت به GT3 با مصرف ۱۲/۴ لیتر و GT3 RS با مصرف ۱۲/۷ لیتر دارد.

در زمینه دینامیک رانندگی، تمام سعی و تلاش پورشه در کیفیت عملکرد 911 R در پیچ‌ها متمرکز بوده است. سیستم فرمان چرخ‌های عقب با تنظیمات اختصاصی، در هنگام پیچیدن، بسیار مفید واقع می‌شود و در عین حال، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی موجب ایجاد بیشترین کشش ممکن می‌گردد. همچنین پورشه برای ایجاد حداکثر نیروی متوقف‌کننده ممکن، از ترمزهای سرامیک کمپوزیت (PCCB) به صورت استاندارد بهره گرفته است.

از لحاظ زیبایی‌شناسی، 911 R چهره یک «کاررا» را تداعی می‌کند و در همین حال، عقب بدنه و دماغه آن به GT3 اشاره دارند. با این حال، تکنولوژی پیشرانه و رانندگی از GT3 RS گرفته شده و برای بدنه و قطعات شاسی، از GT3 استفاده شده است.

پورشه در طول کنفرانس خبری در ژنو، کاملاً بر این نکته تأکید داشت که اگرچه این مدل برای رقابت در پیست آماده شده و کاملاً برای استفاده‌های روزمره چندان مناسب نیست، ولی هنوز هم می‌تواند محدودیت‌های رانندگی در شهر و حتی ترافیک‌های شلوغ را تحمل کند. شاید به همین دلیل است که خودروساز آلمان از یک اسپویلر عقب جمع‌شونده (عنصر آشنا در بین مدل‌های کاررا) به جای یک بال عقب ثابت و بزرگ استفاده کرده است. درون کابین 911 R نیز موارد جالب‌توجهی چون یک غربیلک فرمان اسپورت GT ویژه R و تریم کربنی دیده می‌شوند.

پورشه از ساخت تنها ۹۹۱ نمونه از این مدل تولید محدود 911 R خبر داده؛ موضوعی که بر جذابیت‌های این مدل خواهد افزود.

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

 معرفی پورشه 911 نسخه R

منبع پدال


نظرات