1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی بدون راننده روی فرش قرمز

آئودی بدون راننده روی فرش قرمز

1 اسفند 1394
  • 0

آئودی یک مدل خودران A8 L W12 در جشنواره فیلم برلین در آلمان معرفی کرده است. A8 L W12 که با عنوان «یک گام دیگر در جهت رانندگی خودکار» توصیف شده، «دنیل برول» را با خود به هتل برده و سپس به صورت خودکار، به فرش قرمز در «برلیناله پالاست» رانندگی کرده است.

برای تکمیل این سفر، این خودرو از مجموعه‌ای دوربین‌ها و حسگرها برای تشخیص اشیای ثابت و مسیر استفاده کرده و سپس آنها را با یک نقشه که همراه با جزئیات از مسیر پیش‌رو تهیه شده، مطابقت داده است. با این وجود، برخلاف سایر کانسپت‌های خودران دیگر که تاکنون ارائه شده‌اند، آئودی قصد داشته تا A8 L W12 به صورت یک «راننده شخصی» رانندگی کند و بنابراین، برای شتاب‌گیری و ترمز به صورت نرم و مناسب برنامه‌ریزی شده است.

به نظر می‌رسد که همه‌چیز به‌خوبی پیش رفته و متانت رانندگی آن موردتوجه «برول» قرار گرفته؛ چرا که از نظر وی، A8 همه‌چیز را به صورت کامل انجام داده است. عضو تیم توسعه فنی آئودی، اشتفان کنرش (Stefan Knirsch)، در این زمینه می‌گوید:

ما همین حالا نیز ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم خودران‌هایی با قابلیت رانندگی ایمن در پیست‌های مسابقه و همین‌طور در مسیرهای اکسپرس داشته باشیم. در «برلیناله»، اکنون می‌توانیم یک شرایط پیچیده ترافیک شهری را با حداکثر راحتی سرنشین، مدیریت کنیم.

 آئودی بدون راننده روی فرش قرمز

 آئودی بدون راننده روی فرش قرمز

 آئودی بدون راننده روی فرش قرمز

منبع پدال


نظرات