1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

13 مهر 1394
  • 0

«دلتا وینگ تکنولوژی» به برنامه‌اش در رابطه با توسعه و آماده‌سازی یک خودروی اسپورت دماغ‌باریک برای حضور در خیابان‌ها ادامه می‌دهد و به تازگی، یک نسخه در اندازه‌های واقعی از کانسپت پانوز دلتا وینگ GT ارائه داده است. دلتا وینگ که به هر دو فرم دو سرنشینه GT و چهار سرنشینه طراحی شده، به عنوان خودروی فوق‌بهینه جاده‌ای مطرح بوده و براساس مدل عجیب‌و‌غریب دلتا وینگ، شرکت‌کننده در رقابت‌های لمانز ساخته شده است.

با توجه عرض بسیار اندک در جلو، وزن کم و همین‌طور، طراحی نرم و صیقلی بدنه، کمپانی سازنده تخمین می‌زند که پانوز دلتا وینگ GT بتواند مصرف سوختی معادل ۳/۱۸ لیتر در بزرگراه و ۴/۳۶ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. این در حالی است که هنوز پیشرانه‌ای هم برای «دلتا وینگ» انتخاب نشده است. در عین حال، کمپانی در حال بررسی بین پیشرانه‌های تمام‌الکتریکی، هیبرید و حتی سلول سوختی هیدروژنی است. با توجه به مزیّت بالای خودرو در زمینه آئرودینامیک که ضریب دراگ آن برابر 0.26 است و همین‌طور وزن اندک، گفته می‌‌شود که دلتا وینگ می‌تواند به میزان قابل‌توجهی، دامنه مسافت خودرو را با استفاده از یک بار شارژر باتری یا یک مخزن کامل هیدروژن افزایش دهد. شاسی این خودرو نیز «ظاهراً» می‌تواند هر گونه پیشرانه‌ای را در خود جای دهد.

در همین حال، «دلتا وینگ تکنولوژی» در حال توسعه یک نسخه مسابقه‌ای تک‌سرنشینه از مدل اسپورتش، با استفاده از یک فریم لوله‌ای است. هدف‌گذاری کمپانی برای یک وزن کلی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم است و قدرتی نیز برابر ۳۵۰ تا ۴۰۰ اسب‌بخار با استفاده از یک موتور مسابقه‌ای برای آن متصور شده است. در هر صورت، دلتا وینگ هنوز گزینه دقیق مورد استفاده برای پیشرانه را مشخص نکرده است. آزمایش‌های اولیه مدل مسابقه‌ای و همین‌طور جاده‌ای پانوز دلتا وینگ از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شوند.

 خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

 خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

 خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

 خودروی مفهومی دلتا وینگ تکنولوژی رونمایی شد

منبع پدال


نظرات