1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پاگانی هوایرا BC مدل 2016 رونمایی شد

پاگانی هوایرا BC مدل 2016 رونمایی شد

3 اسفند 1394
  • 0

کمپانی پاگانی مدل جدید هوایرا را معرفی کرد. این خودروی سوپراسپرت که بنی کایولا (BC) نامیده می‌شود نمونه‌ی قدرتمندتری نسبت به سری قبلی این خودرو است.

شایعات هفته‌ی گذشته حاکی از آن بود که قدرت هوایرا BC نزدیک به 100 اسب بخار افرایش پیدا می‌کند اما حالا می‌بینیم که قدرت موتور 12 سیلندر و 6.0 لیتری توربوی دوقلوی این خودرو تنها 60 اسب بخار افرایش داشته است. این افزایش نیرو باعث شده که قدرت تولیدی این موتور مشتق AMG به 789 اسب بخار برسد. گشتاور تولیدی این خودرو هم مانند نیروی تولیدی دست‌خوش تغییر شده و میزان گشتاور تولیدی از عدد حیرت‌انگیز 1000 نیوتن متر به 1098 نیوتن متر رسیده است.

اگر تا اینجای کار از اعداد و ارقام شگفت‌انگیز این خودرو به وجد نیامده‌اید باید بگوییم که مهندسان پاگانی توانسته‌اند وزن نهایی BC را به 1218 کیلوگرم برسانند. این کاهش وزن که با اعمال محدودیت در وزن نهایی خودرو به وجود آمده 132 کیلوگرم وزن خودرو را کاهش داده است. روند کاهش وزن شگفت‌انگیز این مدل با رینگ‌های جدید Forged APP و سیستم اگزوز تیتانیومی جدید دنبال شده که هرکدام به ترتیب 9 کیلوگرم و 7.1 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به سری قبل داشته‌اند. این تغییرها را با ساختار سیستم تعلیق Avional در نظر بگیرید، سیستم تعلیق جدیدی که به گفته‌ی پاگانی با یک ترکیب فیبر کربنی ناشناخته توانسته 50 درصد سبک‌تر و 20 درصد قوی‌تر از فیبر کربن‌های متداول عمل کند.

علاوه بر افزایش قدرت و کاهش وزن، پاگانی هوایرا BC به لطف شاسی‌های مسابقه‌ای Dallara از نظر آئرودینامیکی بهینه شده است. درواقع می‌توان گفت برای عملکرد بهتر و چسبندگی بالاتر به جاده در سرعت‌های بالاتر به‌جز سقف خودرو، تمام پنل های بدنه دچار تغییر شده است.

یکی دیگر از تغییراتی که در این مدل دیده می‌شود تجهیز این خودرو به نسل جدید گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و دستی Xtrac است. این گیربکس که ساختاری فیبر کربنی دارد با سیستم تحریک الکتروهیدرولیکی همراه شده و باوجود کاهش وزن 40 درصدی، تأخیر در تعویض دنده‌ی آن از 150 میلی‌ثانیه به 75 میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است.

هنوز اطلاعات ریز عملکردی این سوپر اسپرت را منتشر نشده است بااین‌حال انتظار داریم که این خودرو عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل استاندارد هوایرا داشته باشد. هوایرا استاندارد در 3.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد بنابراین شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3 ثانیه‌ای برای مدل BC دور از انتظار نیست.

کمپانی پاگانی تنها 20 دستگاه از این خودرو را تولید می‌کند. البته این 20 دستگاه خودروی 2.55 میلیون دلاری همین حالا پیش‌فروش شده‌اند. طبق اعلام سایت تاپ گیر پاگانی همچنین سفارش‌های زیادی برای هوایرا BC رودستر (که البته گران‌تر از مدل معمولی BC است) دریافت کرده است.

پاگانی هوایرا BC سال 2016 برای اولین بار در ماه مارس سال جاری در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع پدال


نظرات