1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اوپل کورسا 2015، زیبای کوچک

اوپل کورسا 2015، زیبای کوچک

21 تیر 1393
  • 5

نسل پنجم اوپل کورسا اکنون با موتورها و سیستم انتقال نیروی جدید و شاسی دوباره طراحی شده برای کاهش مرکز ثقل و تجهیزات و امکانات بروز شده وارد بازار می‌شود. جنرال موتورز به عنوان مالک شرکت اوپل-واکسهال از این خودرو برای رقابت و شکست داده فورد فیستا استفاده خوهد کرد.

کورسای جدید که پیش از این در سایت خودرو، پیش‌نمایشی از آن را دیده بودیم، همچنان با ساختار و اندازه ای مشابه نسل قبلی خود ساخته می‌شود. با وجود طول 4 متری تقریباً تفاوتی در اندازه و فضاهای این خودرو با نسل چهارم آن دیده نمی‌شود. حتی طراحی خودرو نیز نسبت به نسل قبل تفاوت عمیقی ندارد. با این وجود اوپل ادعا می‌کند که همه چیز حتی تمامی پنل های بدنه این خودرو، جدید می‌باشند.

درست مثل اوپل آدام، در سینه این خودرو هم یک موتور سه سیلندر 1 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و با کمک توربوشارژر پنهان شده است که می‌تواند در دو نسخه 90 یا 115 اسب بخاری نیرو تولید کند و البته گشتاور 125 پوند فوتی آن نیز از دور موتور 1800 در اختیار خواهد بود. این موتور که از سیستم شروع-توقف هم در ترافیک بهره می‌برد، مصرف سوخت ناچیز و آلایندگی کمی دارد و از سری موتورهای Ecotec جنرال موتورز است که در پاسخ به موتورهای بسیار بهینه و معروف Ecoboost فورد طراحی شده‌اند.

گزینه‌های موتور البته به همین یکی محدود نمی‌شوند و مثلاً موتور 1.4 لیتری با قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر و یا موتور 1.2 لیتری و همچنین موتور 1.3 لیتری دیزلی با استاندارد یورو 6 را هم شامل می‌شوند. برای انتقال نیرو از گیربکس شش سرعته دستی به صورت استاندارد استفاده می‌شود و البته یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز اختیاری است.

تمام قطعات سیستم تعلیق نیز جدید می‌باشند. بدین ترتیب مرکز ثقل کورسای جدید 0.2 اینچ پایین آمده و عملکرد بهتر و دینامیک بالاتری در پیچ‌های جاده را ارائه می‌کند.

فرمان حساس به سرعت و فنرهای قابل تنظیم در کنار سیستم‌هایی نظیر پارکینگ خودکار، استارت در سربالایی و کنترل فشار باد تایرها, عملکردی بهینه و راحت برای این هاچ بک کوچک فراهم می‌کنند.

در داخل کابین با یک کنسول جدید مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی مواجه خواهید شد. با کمک سیستم‌هایی نظیر IntelliLink، BringGo، Stitcher و TuneIn و ارتباط با گوشی‌های هوشمند اپل و آندرویدی و امکان بهره‌گیری از فرامین صوتی، بلوتوث و سیری اپل، به نظر کمبودی احساس نخواهد شد.

تجهیزاتی نظیر گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان و شیشه جلو نیز همراه با نور ملایم کابین و سقف پانوراما به این سوپرمینی افزوده شده‌اند. بعلاوه می‌توانید سیستم‌های ایمنی نظیر هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار همراه با چراغ‌های زنون، دوربین دید عقب و کروز کنترل را نیز برای آن سفارش دهید.

به نظر می‌رسد که هر آنچه در یک خودروی زیر چهار متر نیاز داشته باشد، در کورسای جدید فراهم باشد. شاید رقابت این خودرو با رنو کلیو، فورد فیستا و فولوکس پولو دشوار باشد. اما اوپل برای جلوگیری و شکست و فرار از زیان دهی و نهایتاً تعطیلی توسط جنرال موتورز، نیاز شدیدی به موفقیت‌های کورسا دارد. آیا این خودرو می‌تواند همچون نیاکان خود بدرخشد؟


منبع jalopnik.com


نظرات

  • آقاآرش آقاآرش (21 تیر 1393 ساعت 11:53)

    کی میاد به بازار؟؟؟؟؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 12:07)

    رنگ قرمز آلبالوییش منو دیوونه کرده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:56)

    بنیانگذار کارخانهی اوپل ، آدام اوپل (۹ مه ۱۸۳۷ - ۸ سپتامبر ۱۸۹۵) می‌باشد.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:53)

    GPS شو ببین چقد زیباست. به این میگن ماشین.

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:42)

    مدل 5 درب بهتره