1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

28 بهمن 1394
  • 0

کمپانی اوپل (Opel) تصمیم گرفت که با معرفی یک خودروی تولیدی تمام الکتریکی، پرونده‌ی شورولت بولت را به اروپا ببرد.

مدل تولیدی اوپل که Ampera-e نامیده می‌شود در قیاس با مدل آمریکای شمالی یا همان شورولت بولت تغییرات محدودی داشته است. طراحی مشابه قسمت عقب و کناری خودرو که با گلگیر جلوی جدید با سبک و سیاق محصولات اوپل همراه شده است.

طبق اعلام این شرکت در کابین با سیستم اطلاعات و سرگرمی و سرویس کمکی OnStar روبرو می‌شویم. این تکنولوژی به‌سادگی با گوشی‌های هوشمند هماهنگ می‌شود. اوپل همچنین وعده داد که در کنار فضای صندوق مناسب، فضای کافی برای 5 سرنشین را فراهم می‌کند. در نظر گرفتن فضای کافی برای کلاس کامپکت ها واقعاً کار مشکلی است و این شرکت با قرار دادن پکیج باتری‌ها در کف خودرو توانست این فضا را مهیا کند.

اوپل آمپرا-ای جدید با شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند مسافتی 322 کیلومتری را طی کند. این مسافت بیشتر از مسافت طی شده توسط اغلب خودروهای الکتریکی تولیدشده تا به امروز است و با احتساب قیمت (قیمت پایه 37500 دلاری شورولت بولت در آمریکا)، می‌توان گفت این خودرو مقرون‌به‌صرفه ترین خودروی الکتریکی است.

کارل توماس نیومن مدیرعامل کمپانی اوپل دراین‌باره گفت:

خودروهای الکتریکی پتانسیل بالایی در تغییر در وضعیت آب‌وهوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند. اوپل آمپرا-ای جدید با ورود به جاده‌ها، محدودیت‌های خودروهای الکتریکی یعنی قیمت‌های بالا و مسافت‌های طی شده کوتاه را در هم می‌شکند.

اوپل اطلاعات قدرت تولیدی آمپرا-ای جدید را اعلام نکرد اما به‌هرحال می‌توان انتظار داشت که این خودرو پیشرانه و مشخصاتی مشابه با برادر دوقلویش در آمریکا داشته باشد. قدرت 200 اسب بخاری و گشتاوری 360 نیوتن متری که باعث می‌شود این خودروی الکتریکی تنها در 7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و نهایت سرعت 145 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

طبق این خبر اوپل تولید آمپرا-ای را از سال 2017 در قاره‌ی سبز آغاز می‌کند.

 اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

 اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

 اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

 اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

 اوپل آمپرا-ای 2017، رقیب شورولت بولت

منبع پدال


نظرات