1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوپرکامپیوتر انویدیا برای مغز خودروهای آینده

سوپرکامپیوتر انویدیا برای مغز خودروهای آینده

3 فروردین 1395
  • 0

انویدیا از درایو PX2 به عنوان اولین و قدرتمندترین موتور هوش مصنوعی در دنیا رونمایی کرد. مسابقه برای ارائه اتومبیل‌های خودران شدیدتر و جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شود و به مدد GPU ای که انویدیا معرفی کرده و به‌وسیله آب خنک‌کاری می‌شود این فضای رقابتی قوت تازه‌ای گرفته است. قدرت پردازش این CPU معادل با 150 دستگاه مک بوک پرو است. این پردازشگر دارای 12 هسته است که از دو GPU پاسکال که متعلق به نسل بعد است و 8 ترافلاپ توان پردازش استفاده کرده است. درایو انویدیا PX2 آماده است تا چالش یادگیری خودرو برای فرمان دادن درست را شکست دهد و یکه‌تاز میدان شود.

ابررایانه‌ها توانایی‌های بسیار بزرگی دارند به‌طوری‌که می‌توانند با شرایط مختلف رانندگی و در نظر گرفتن عوامل متعدد بهترین تصمیم‌گیری را انجام دهند. ازجمله این عوامل می‌توان به کنده‌کاری‌های روی جاده، شرایط آب و هوایی و دیگر فاکتورها اشاره نمود.

این پردازنده قدرتمند انویدیا می‌تواند تا 12 تصویر و ویدئوی دوربین و رادارهای اولتراسونیک را به‌طور هم‌زمان پردازش کند تا بتواند اشیاء موجود در جاده را به‌طور دقیق ردیابی و شناسایی کند و مکان نسبی خودرو را برای عبور از مانع پیش‌بینی کند.

این شرکت بسته نرم‌افزاری مناسب به‌منظور شتاب‌گیری تحقیقات بر روی خودروی خودران ارائه می‌کند که یک پلتفرم مبتنی بر یادگیری است که برای رانندگی خودکار بسیار کاربرد دارد. به‌طور پایه‌ای مطالبی که خودروها یاد می‌گیرند در طول مسیر بر روی فضای ابری به اشتراک می‌گذارد تا دیگر خودروهای خودران از این اطلاعات و مطالب استفاده کنند.

ولوو اولین خودروسازی است که از PX2 برای مدل‌های آینده خود استفاده می‌کند. هرچند هم‌اکنون خودروسازانی همچون BMW، آئودی و مرسدس از بسته نرم‌افزاری ارائه شده توسط انویدیا استفاده می‌کنند.

 سوپرکامپیوتر انویدیا برای مغز خودروهای آینده

 سوپرکامپیوتر انویدیا برای مغز خودروهای آینده

 سوپرکامپیوتر انویدیا برای مغز خودروهای آینده

منبع پدال


نظرات