1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

13 فروردین 1395
  • 0

معمولاً خودروسازان، مدل‌های مفهومی خودروها را با طرح‌های انتزاعی و رادیکال در ابتدا به نمایش گذاشته و سپس نسخه‌های تولیدی را با اعمال تغییرات روی آن‌ها و تعدیل طراحی روانه بازار می‌کنند. اما نیسان در نمایشگاه ژنو امسال رویکردی برعکس را در پیش گرفته است. دو خودروی بسیار محبوب و پرفروش این شرکت در اروپا یعنی قشقایی و ایکس-تریل در دو نسخه کانسپت روانه نمایشگاه خودروی ژنو شده‌اند. در واقع این دو خودرو بیش از اینکه طرح‌هایی مفهومی باشند، به شدت سفارشی و ویژه‌اند.

نیسان در طراحی این دو خودرو، رنگ‌آمیزی ویژه و با کیفیت بالا همراه با تمی به رنگ مس را انتخاب نموده است. این رنگ روی لبه‌های قسمتهای زیرین خودرو و همچنین روی چرخ‌ها به چشم می‌خورد.

علاوه بر این با استفاده از ابعاد بزرگ 20 اینچی چرخ‌های آلیاژی و گلگیرهای برجسته‌تر، چهره‌ای عضلانی‌تر به این خودروها بخشیده شده است. طراحی خودروها با تغییراتی در سپرها، ورودی‌های هوا، اسپویلرها و رکاب‌ها همراه شده است.

در داخل کابین هم اینتم دو رنگ طلایی و چرم سفید ناپا یا ساتن و کروم در قسمت‌های مختلف اتاق به کار رفته‌اند. علاوه بر این از فیبر کربن رنگ شده نیز در قسمتهای مختلف بدنه و کابین استفاده شده است. فضای کابین X-Trail به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد بوده و روکش صندلی‌ها نیز چرم قهوه‌ای رنگ است. ترم داخلی این خودرو هم فیبر کربن مشکی و کروم است.

نیسان با سفارشی سازی این دو مدل، تا حدود زیادی به جذابیت‌های بصری آنا افزوده است و در عین حال آن‌ها را همچنان در کانون توجه مشتریان حفظ می‌نماید.

 نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

 نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

 نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

 نیسان قشقایی و ایکس-تریل کانسپت

منبع پدال


نظرات