1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. طراحی سنت شکن نیسان لانیا

طراحی سنت شکن نیسان لانیا

8 آذر 1394
  • 0

در دنیایی که در آن خودروها روزبه‌روز به هم شبیه‌تر می‌شوند، ارائه هر طرح متفاوتی کاری ست سخت سترگ و بس دلهره‌آمیز. ازاین‌رو که هر رخنه‌ای در عادات زمانه و به‌تبع آن سلایق عامه بسیار زمان‌بر است و عمل سهل و ممتنعی نیست. نمی‌توان دیدگانی را که سالیان مدید به تیپ و هیئتی خاص خو گرفته به یک آن و اشاره‌ای به سمتی دیگر رهنمون نمود. شاید به همین سبب است که در بیشتر مواقع، خودروهای برخوردار از پیکره‌ای نامتعارف و سنت‌شکن سرنوشت دوگانه‌ای می‌یابند، یا به‌تمامی مورد نفرت واقع شده و از گردونه روزگار حذف و تنها نامی از ایشان به‌جای می‌ماند و یا دامن دامن خوشه‌های موفقیت را درو نموده و راه برای اخلاف پس از خود هموار می‌سازند. در این گیرودار و هیاهو، از زمره خودروهایی هم که قرار است سنت‌شکن باشد نیسان لانیاست.

لانیا (LANNIA)، از جدیدترین محصولات نیسان در چین به شمار می‌آید و به طور انحصاری و ویژه هم در این کشور تولید و به فروش می‌رسد. این خودرو که از طرح کاملاً جسورانه‌ای برخوردار است، برای نخستین بار در هیئت یک کانسپت رونمایی شد و نسخه تولیدی و نهایی آن نیز در ماه جاری میلادی و در نمایشگاه خودروی چنگدو (CHENGDU) در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی بدنه نیسان لانیا با مشارکت مراکز طراحی نیسان در چین (NDC) و مرکز طراحی جهانی نیسان (NGDC) صورت پذیرفته است. این خودرو توسط شرکت دانگ فنگ تولید خواهد شد، مجموعه‌ای که سالیان سال است که با نیسان مشارکت دارد و طیف گسترده‌ای از محصولات آن را تولید می‌نماید.

در شروع کار، این خودرو تنها با یک نوع پیشرانه در دسترس خریداران خود قرار می‌گیرد. این پیشرانه نسخه‌ای 4 سیلندر و به حجم 1.6 لیتر است که از توانی معادل 126 اسب بخار برخوردار است و به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته خودکار عرضه می‌شود. البته در آینده قرار است که پیشرانه‌ای 1.8 لیتری نیز به آن ملحق گردد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل 4683/1780/1465 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز معادل 2700 میلی‌متر است.

داخل کابین این خودرو از طرحی مهیج و بانشاطی برخوردار است و یک فرمان کف تخت به همراه‌تریم فیبرکربن قرمز رنگ در آن قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر لمسی هم که در میانه داشبورد جای گرفته به اندازه کافی بزرگ است. اما اهرم ترمز دستی آن که از شکل و شمایلی سنتی بهره می‌برد خیلی دور از عرف مرسوم در این روزهاست. این تجهیز باید همین حالا با نسخه الکتریکی خود تعویض گردد! تریم قرمز تیره، سطح رویی صندلی‌های این خودرو را فرا گرفته است اما در عوض، پشت‌سری‌ها با رنگ پوشش صندلی‌ها هماهنگ نیستند.

کاپوت این خودرو که از شکل پیازگونه ای برخوردار است با چراغ‌های جلوی آن تلفیق می‌گردد و در طرفین جلوپنجره آن نیز مقدار زیادی کروم به کار رفته که از حد متعارف خود بیشتر است. خطوط موجود در ستون C همچون موجی به سمت بالا و پایین می‌روند و یک شیشه بسیار باریک هم در عقب خودرو نصب شده است. دریچه‌های هوا بر روی سپر عقب آن جای گرفته و انباره اگزوز هم به‌تمامی از زیر سپرها هویداست.

نیسان لانیا در فصل چهارم سال جاری میلادی در بازار چین ارائه خواهد شد و محدوده قیمتی آن نیز بین 122,900 یوآن (20,100 دلار) الی 152,900 یوآن (25,000 دلار) است.

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

 طراحی سنت شکن نیسان لانیا

منبع پدال


نظرات