1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان گریپز کانسپت

نیسان گریپز کانسپت

29 شهریور 1394
  • 1

چهار تایر جدید 22 اینچی و خوش‌فرم، رینگ‌های مشکی برجسته، بدنه‌ای چندرنگ و متقاطع، خطوط تیز و درهم‌پیچیده در کنار فرم‌های سیال، جلوپنجره مشبک و مشهور V-MOTION، دو جفت چراغ باریک و بومرنگ گون در جلو و عقب، ستون C پایین آمده، پوزه‌ای چون گراز و یک لوگوی دایره شکل با برچسبی در میان همه یک جا جمع شده‌اند تا به ما یادآوری می‌کند شما با یک نیسان مفهومی و پرجنب‌وجوش و جوش روبرویید. اگر از این خبر متعجب شده‌اید پس ادامه خبر را نیز بخوانید تا درباره این کراس اوور اسپرت که شبیه یک هواپیمای بدون موتور بالدار طراحی شده بیشتر بدانید.

کمپانی نیسان به‌تازگی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از کانسپتی عجیب‌الخلقه با نام گریپز رونمایی نموده که بسیار جالب‌توجه است. این کانسپت طولی معادل 410 سانتی متر و عرض و ارتفاعی برابر 180 و 150 سانتی‌متر دارد و فاصله بین چرخ‌هایش معادل 2 متر و 58 سانتی‌متر است.

به عقیده سایت معتبر موتور ترند و ازآنجاکه طراحی این مدل فوق‌العاده رادیکال و حد و اندازه‌اش به مدل جوک نزدیک است، همه ویژگی‌های نسل جدید نیسان جوک را داراست. گریپز از یک طراحی ضد ساختار و پرپیچ‌وخم برخوردار است و به نظر می‌رسد خط و خطوط موردنظر نیسان برای مدل‌های آینده در این کانسپت ارائه شده است.

در اینکه گریپز می‌تواند نسل جدید کراس اوور های اسپرت نیسان باشد شک نکنید. این مدل که در ادامه طراحی‌های پرجنب‌وجوش و جوش نیسان همچون مفهومی‌های Friend-Me، IDX، سوای، ماکسیما کانسپت و رزونانس خلق شده از همان DNA مفهومی‌های چند وقت اخیر نیسان سود می‌برد و با هدف به‌دست آوردن بخش‌هایی از بازار طراحی شده تا جوانان را وادار به خرید نیسان نماید. این جوانان به دنبال خودروهایی متفاوت و خاص در رده کراس اوورهای اسپرت هستند و با شناختی که از بازار کراس اورهایی با طراحی خلاقانه وجود دارد به نظر می‌رسد گریپز می‌تواند در این کار موفق شود.

این مدل که در بخش‌هایی از خطوط و پوزه خود یادآور مدل موفق و پیروز 240Z است به احتمال فراوان و در صورت رسیدن به خط تولید به تکنولوژی Pure Drive نیسان که یک سیستم پیشرانه هیبرید است مجهز می‌گردد و در کنار یک موتور بنزینی از یک موتور الکتریکی قدرت می‌گیرد، سازوکاری که شباهت آشکاری به خودروی مشهور و برقی نیسان یعنی لیف دارد و به گریپز این امکان را می‌دهد تا در کنار شتاب مناسب و مصرف اندک از کمترین میزان صدا در کابین بهره‌مند گردد.

شیرو ناکامورا معاون ارشد گروه نیسان و از مسئولان بلندپایه این برند در حاشیه مراسم رونمایی از نیسان گریپز و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص شیوه طراحی نیسان گریپز گفته است:

نیسان مفتخر است که شیوه طراحی خلاقانه کراس اوورهای کامپکت را برای نخستین بار ارائه نموده و پیش از این با ارائه قشقایی و جوک به توسعه‌بخشی از بازار پرداخته که کمتر مورد توجه بوده است. حال کانسپت گریپز ارائه شده و ما نمی‌توانیم به‌طور قطع بگوییم این کانسپت قرار است جایگزین یکی از دو مدل قشقایی یا جوک گردد.

نیسان برای تعریف نمودن شیوه طراحی گریپز که موجودی دوشخصیتی است از کلمه"دوچرخه‌های آنالوگ" سود می‌برد و تأکید می‌کند گریپز احساسات بینندگان را تحریک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل که آن را خاص جلوه می‌دهد درهای آن است که به شکل یک پروانه‌ای طراحی شده است. گریپز 4 در که فاقد ستون B است، از درهایی با چرخش عکس و در خلاف جهت یکدیگر سود می‌برد.

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

 نیسان گریپز کانسپت

منبع پدال


نظرات

  • تلاش تلاش (31 شهریور 1394 ساعت 15:00)

    من باید اینو بخرم این عالیه