1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پیش‌نمایشی از نسل جدید نیسان Z اسپرت

پیش‌نمایشی از نسل جدید نیسان Z اسپرت

19 مرداد 1393
  • 1

گزارش‌ها و شایعاتی که درباره نسل جدید نیسان زد اسپرت به گوش می‌رسند، حاوی اطلاعات جالبی می‌باشند. اولین نکته جالب توجه اینکه یک سقف بازشوی تارگا علاوه بر مدل کوپه قابل انتخاب خواهد بود. این مدل می‌تواند جایگزین مدلهای رودستر فعلی شود که دارای سقف بازشوی نرم هستند و در عوض سقف T شکل مدل تارگا، از جنس سخت خواهد بود. سقف تارگا اخیراً توسط پورشه نیز دوباره احیا شده است و می‌تواند در مورد نیسان Z نیز تکرار شود. این نوع سقف، دارای امنیت بیشتری در تصادفات و واژگونی می‌باشد. بعلاوه میزان پیچیدگی و هزینه تولید آن پایین‌تر است و میزان سروصدای ورودی به کابین نیز کاهش می یابد. البته زیبایی این نوع از خودروها، قاعدتاً به مدل‌های کروکی با سقف کاملاً بازشو، نخواهد رسید.

برای قوای محرکه، نیسان به سراغ موتور توربوشارژر 4 و 6 سیلندر مرسدس بنز رفته است. البته تنظیمات الکترونیکی و کامپیوتری این موتورها متفاوت خواهد بود. احتمالاً سیستم توربوی آن‌ها نیز توسعه داده می‌شود تا قدرت و تورک بیشتری تولید نمایند.

پلتفرم دیفرانسیل عقب نیسان، تکامل یافته نسل فعلی 370Z است که البته در نسل جدید، کوچک‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر خواهد بود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که خودروهایی چون سوبارو BRZ و تویوتا GT 86 رقیب جدید و سبک وزنی پیدا کنند.

وزن سبک این خودرو همراه با موتور چهار سیلندر کوچک توربو، می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی با موتور شش سیلندر در دینامیک رانندگی و توانایی‌ها و همچنین راندمان مطلوب‌تر در مصرف سوخت را ارائه نماید.

از دیگر شایعات در مورد این خودرو، یک قوای محرکه هیبریدی است که می‌تواند راندمان بالا و مصرف سوخت بسیار پایینی را توأمان به نمایش بگذارد. البته قیمت و وزن بالاتر این مدل به واسطه موتور الکتریکی و باتری‌های اضافه را نیز نباید از یاد برد.

تقویت نیسان Z می‌تواند آن را در برابر رقبای قدرتمندتری نظیر فورد ماستنگ و شورولت کاماروی جدید نیز قرار دهد. حتی در آینده هیوندای جنسیس کوپه نیز وارد این رقابت می‌شود. به نظر می‌رسد در سال آینده از این خودروی جدید به عنوان یک مدل 2016 رونمایی شود.

نسل جدید نیسان Z اسپرت

نسل جدید نیسان Z اسپرت

نسل جدید نیسان Z اسپرت



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (15 شهریور 1393 ساعت 09:21)

    طراحی منحصربفردی داره و کروکیشم واقعا زیبا و باکلاسه.
    اینم رقیباش :
    Competition: Audi TT, Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Hyundai Genesis Coupe.

    قیمت تقریبی این خودروی زیبا نزدیک به 35 هزار دلار هست ~ حدود 105 میلیون تومان.
    base price just under $35,000.