1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جنگجوی برقی چینی‌ها در راه اروپا

جنگجوی برقی چینی‌ها در راه اروپا

27 آذر 1395
  • 0

جک چنگ بنیانگذار شرکت چینی NextEV که در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی لوکس فعالیت می کند در حاشیه معرفی نخستین محصول این خودروساز چینی اعلام کرد نخستین مدل لوکس این شرکت که به منظور رقابت با خودروی «Model X » تسلا طراحی شده است، پس از رونمایی در آمریکا به بازار خودروی اروپا وارد خواهد شد.

 جنگجوی برقی چینی‌ها به زودی وارد اروپا می‌شود

شرکت خودروسازی چینی « NextEV» پیش از ورود جدی به حوزه خودروسازی، دانش مهندسی و طراحی خودروهای برقی را در چارچوب رقابت های سری E که به خودروهای برقی اختصاص دارد کسب کرده و هم اکنون قصد دارد با استفاده از تجارب خود در این حوزه، محصولاتش را با برند «NIO» روانه بازارهای جهانی کند.

در همین چارچوب نخستین محصول تجاری این شرکت «EP9» نام دارد که یک سوپرماشین برقی است که پیشرانه برقی به کار رفته در آن یک هزار و 342 اسب بخار قدرت تولید کرده و هزینه ساخت آن طبق اعلام شرکت «NextEV » رقمی معادل یک میلیون و 200 هزار دلار بوده است.

« دیوید هیلتون» مدیر ارشد بخش طراحی کمپانی «NextEV» مدل EP9 این شرکت را پلی میان خودروهای مسابقه ای آن و مدل SUV که قرار است در سال آینده میلادی وارد بازارهای جهانی شود، دانست. وی در گفت وگو با رسانه ها گفت: « ایده ساخت چنین خودرویی چندان عملی به نظر نمی رسید اما رکوردهای ثبت شده توسط EP9 فوق العاده است.»

نهایت سرعت خودروی «EP9» که نخستین محصول شرکت« NextEV» محسوب می شود 315 کیلومتر در ساعت اعلام شده و باتری های به کار رفته در این خودرو شرایط را برای طی کردن 427 کیلومتر فراهم می کند. براساس ادعای شرکت « NextEV» خودروی EP9 می تواند ظرف مدت 7.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد که این آمار این سوپر ماشین چینی را به سریع ترین خودروی برقی جهان بدل کرده است.

رونمایی از نخستین سوپرماشین برقی چینی در حالی صورت می گیرد که شرکت خودروسازی «NextEV» قصد دارد در نخستین مدل SUV خود از باتری هایی با قدرت 70 کیلووات ساعت استفاده کند که این موضوع در صورت تحقق به نخستین SUV این شرکت نوپای چینی اجازه می دهد مسافتی معادل 531 کیلومتر را پس از هربار شارژ طی کند.

در همین چارچوب آقای چنگ بنیانگذار و مدیر اجرایی « NextEV» معتقد است نخستین SUV شرکت متبوعش کیفیتی مشابه یا حتی بهتر از «Model X» تسلا خواهد داشت اما با قیمتی ارزان تر روانه بازارهای جهانی خواهد شد. وی معتقد است محصولات شرکتش از نظر کیفیت در رده خودروسازانی نظیر مرسدس بنز و BMW است ولی قیمت آنها در رده قیمتی خودروهای شرکت تویوتاست.

طبق جدول زمانبندی شرکت خودروسازی «NextEV» فرآیند فروش نخستین محصول این شرکت از اواخر سال 2018 و اوایل سال 2019 میلادی در آمریکا آغاز خواهد شد. این در حالی است که چینی ها هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه نخستین SUV خود به بازارهای جهانی اعلام نکرده اند.

منبع:ایران جیب



نظرات