1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خبر تولید پیکاپ «ب ام و» رد شد توسط این کمپانی!

خبر تولید پیکاپ «ب ام و» رد شد توسط این کمپانی!

20 مهر 1397
  • 0

با وجود خبرها و شایعات بسیار زیادی که در رابطه با تولید یک خودروی پیکاپ از سوی "بی ام و" وجود داشت، در نهایت این موضوع به طور کامل از سوی "بی ام و" رد شد.

با مروری کوتاه به تاریخچه صنعت خودروسازی، می‌توان فهمید که گسترش سگمنت‌ خودروهای تولیدی در میان شرکت‌های بزرگ خودروسازی خیره کننده بوده است و در این چند سال اخیر شاهد اضافه شدن محصولات جدید در سگمنت‌های متنوع بوده‌ایم. به عنوان مثال سگمنت شاسی بلندهای کراس اوور چند سالی می‌شود که مورد توجه بازار قرار گرفته و اکثر شرکت‌های بزرگ خودروسازی به تولید خودرو در این سگمنت پرداخته اند و حالا تمامی آنان حداقل 1 محصول و بیشتر در سگمنت خودروهای کراس اوور دارد.

 خبر تولید پیکاپ «ب ام و» رد شد توسط این کمپانی!

در مثالی دیگر می‌توان به شرکت‌های بزرگی همچون بنتلی، جگوار، مازراتی و... پرداخت که در این چند سال اخیر به سراغ تولید ماشین‌های شاسی بلند رفته‌اند و هرکدام یک فرزند قد بلند به دنیا آورده‌اند. اما در این بین یک سگمنت دیگر هم طرفداران زیادی بین شرکت های خودروسازی پیدا کرده است و آن هم سگمنت خودروهای "پیکاپ" خواهد بود.

همانطور که گفتیم، سگمنت "پیکاپ" یکی دیگر از سگمنت‌های مهم صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که اخیرا شرکت‌های بزرگی همچون مرسدس بنز، رنو و... به تولید اولین محصولات خود در این سگمنت پرداخته‌اند و یا حتی در ادامه شرکت خودروسازی هیوندای طرحی کانسپت از یک خودروی "پیکاپ" آماده کرده است که طبق وعده شرکت خودروسازی هیوندای تا چند سال آینده شاهد تکمیل پروژه و ورود آن به بازار خواهیم بود.

 خبر تولید پیکاپ «ب ام و» رد شد توسط این کمپانی!

حال باتوجه به این شرایط، در ماه های گذشته شایعاتی وجود داشت و آن هم انتظار ساخت یک ماشین پیکاپ از سوی شرکت خودروسازی BMW بود تا رقابت این دو خودروساز آلمانی حتی در سگمنت خودروهای پیکاپ هم ادامه داشته باشد. تا اینکه بلاخره مدیراجرایی و همچنین عضو هیئت مدیره کمپانی خودروسازی "بی ام و" در جلوی رسانه ها حاضر شد و هرگونه شانس تولید یک خودروی پیکاپ توسط "بی ام و" برای رقابت با مرسدس بنز را رد کرد تا دیگر امیدی به طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ از سوی "بی ام و" وجود نداشته باشد.

 خبر تولید پیکاپ «ب ام و» رد شد توسط این کمپانی!

همانطور که گفتیم، از زمانی که شرکت خودروسازی مرسدس بنز یک اتومبیل پیکاپ تحت عنوان X کلاس رونمایی کرد، شایعات و همچنین سوالات زیادی وجود داشت که شرکت خودروسازی "بی ام و" نیز به دنبال طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ خواهد بود، هرچند پیش از این شرکت خودروسازی "بی ام و" خودروهای وانت کوچکی در برخی بازارهای جهانی عرضه کرده است، ولی با این وجود مدیراجرایی و عضو هیئت مدیره کمپانی خودروسازی بی ام و رسما طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ درشت هیکل برای رقابت با مرسدس بنز را رد کرد.



نظرات