1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جدیدترین مرسدس هیدروژنی در راه است

جدیدترین مرسدس هیدروژنی در راه است

11 آبان 1394
  • 0

مرسدس با وجودی که یکی از پیشگامان توسعه و تحقیق در بخش خودروهای هیدروژنی بود، اکنون نسبت به رقبا در رائه این خودروها به بازار و تجاری سازی آنها، عقب افتاده است. بعد از ورود هیوندای، تویوتا و هوندا به عرصه خودروهای پیل سوخت، مرسدس نیز اعلام کرده که تا سال 2017، خودروی نسل بعدی پیل سوختی با برند این شرکت را ارائه می‌کند.

با اینکه مرسدس در مورد کلاس این خودرو حرفی نزده اما می دانیم که توسعه تکنولوژی آن با مشارکت فورد و رنو-نیسان صورت گرفته است.

مرسدس پیشتر از این تعداد انگشت شماری از کلاس B با پیل سوختی را برای مشتریان کالیفرنیایی که در آنجا زیرساختهای سوخت گیری هیدروژن وجود دارد، آماده کرده بود. قرار است تعداد ایستگاه‌های هیدوروژن در کالیفرنیا تا پایان سال 2016 به بیش از 40 ایستگاه برسد که این برای فروش بیشتر خودروهای پیل سوختی در این ایالت، زمینه را مهیا می‌سازد.

خودروهای پیل سوختی از یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن ذخیره شده با اکسیژن هوا برای ایجاد الکترون استفاده می‌کنند. این الکترون‌ها باعث نیروبخشی به موتورهای الکتریکی پیشرانه می‌شوند. در عوض از اگزوز این خودروها نیز تنها بخار آب بیرون می‌آید.

 جدیدترین مرسدس هیدروژنی در راه است

منبع پدال


نظرات