1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

15 شهریور 1397
  • 0

بوگاتی پس از انتشار تیزرهای فراوان، سرانجام محصول جدید خود بنام دیوو را در گردهمایی پبل بیچ امسال رونمایی کرد. تک‌تک ویژگی‌های این ماشین از قدرت 1500 اسب بخاری آن گرفته تا برچسب قیمتی 5.8 میلیون دلاری، حیرت‌انگیز است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به پنج واقعیت شگفت‌انگیز در مورد بوگاتی دیوو که شخصیت افراطی آن‌را بیشتر نشان می‌دهند.


90 کیلوگرم داون‌فورس بیشتری نسبت به شیرون دارد


 معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

پکیج آئرودینامیکی پیشرفتهٔ دیوو نه‌تنها بسیار زیبا به نظر می‌رسد بلکه 89 کیلوگرم داون‌فورس بیشتری هم نسبت به شیرون تولید می‌کند؛ بنابراین حالا مجموعاً دیوو داون‌فورسی برابر با 455 کیلوگرم تولید می‌کند؛ اما حتی با وجود اضافه شدن قطعات آئرودینامیکی، وزن دیوو 34 کیلوگرم نسبت به شیرون کاهش پیدا کرده است. البته بوگاتی هنوز رسماً وزن خالص دیوو را اعلام نکرده اما باید چیزی در حدود 1941 کیلوگرم باشد.


توانایی تحمل شتاب جانبی 1.6 جی را دارد


 معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

داون‌فورس بیشتر در خودرو به معنای توانایی تحمل شتاب جانبی بیشتر است. به همین دلیل، دیوو هم توانایی تحمل شتاب جانبی 1.6 جی را پیدا کرده که عدد فوق‌العاده‌ای است. البته شیرون هم توانایی تحمل شتاب جانبی 1.5 جی را دارد و بنابراین دیوو از این لحاظ افزایشی جزئی را نسبت به شیرون تجربه کرده اما همین 0.1 جی بیشتر موجب اختلاف زیادی در عملکرد خودرو شده است به‌گونه‌ای که دیوو توانسته یک دور پیست آزمایشی ناردو را هشت ثانیه سریع‌تر از شیرون طی کند.


حداکثر سرعت آن روی 380 کیلومتر در ساعت محدود شده است


 معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

دیوو در بخش حداکثر سرعت از شیرون با حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت کُندتر است. بخشی از این موضوع به خاطر اضافه شدن قطعات آئرودینامیکی جدید است زیرا با وجود 90 کیلوگرم داون‌فورس بیشتر، دیوو نمی‌تواند در یک خط مستقیم پابه‌پای شیرون پیش برود؛ اما در دیگر قسمت‌ها خبرهای خوبی وجود دارد مثل‌اینکه دیوو 0.1 ثانیه زودتر از شیرون از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد که یعنی برای انجام این کار به تنها 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد دیوو در پیست هم سریع‌تر از شیرون است.


قیمت آن 5.8 میلیون دلار است


 معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

با قیمتی برابر با 5.8 میلیون دلار، بوگاتی دیوو یکی از گران‌ترین خودروهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. این یعنی دیوو 2.78 میلیون دلار گران‌تر از شیرون بوده و 4.08 میلیون دلار هم قیمت بیشتری از ویرون سوپراسپرت دارد.


تنها 40 دستگاه از آن ساخته می‌شود که همگی فروخته شده‌اند


 معرفی پنج نکته جالب در مورد بوگاتی دیوو

حتی برای کسانی که توانایی پرداخت مبلغی نزدیک به 6 میلیون دلار را داشته باشند هم امکان خرید دیوو وجود ندارد زیرا از این خودرو تنها 40 دستگاه ساخته خواهد شد که تمامی آن‌ها پیش‌ازاین فروخته شده‌اند.

منبع پدال


نظرات