1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عرضه پرچمدار جدید DS در سال ۲۰۱۸

عرضه پرچمدار جدید DS در سال ۲۰۱۸

29 تیر 1394
  • 0

به نظر می‌رسد که خودروی بعدی برند DS، برند لوکس (تر) سیتروئن که زیر مجموعه‌ای از کمپانی سیتروئن-پژو است، یک سدان رده‌بالا خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ در چین عرضه خواهد شد.

DS8 یک سدان بالارده خواهد بود که تقریباً از نظر اندازه و حجم با BMW سری ۵ برابری خواهد کرد؛ این خودرو ضمن الگوگیری از طراحی بدنه‌ی Citroën DS -که در سال ۱۹۵۵ معرفی شد- عمدتاً تحت تأثیر خودروهای مفهومی Divine و Numero 9 که به ترتیب ۱ و ۳ سال پیش در پاریس و پکن معرفی شدند، قرار گرفته است.

هرچند هنوز اطلاعات رسمی در مورد مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده است، اما طبق گزارش مجله‌ی فرانسوی Auto-Moto این سدان با سوار شدن بر سکو (پلتفرم) EMP2 کمپانی پژو- سیتروئن در ۲ مدل عرضه خواهد شد؛ مدل ضعیف‌تر با یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر و مدل قوی‌تر با موتور هیبرید برق-گازولین (بنزین) همراه خواهند شد. همچنین DS8 بجای سیستم تعلیق هیدرولیکی سابق سیتروئن، از یک سیستم الکتریکی بهینه‌تر که با هزینه‌ی کمتری نیز تولید می‌شود، استفاده خواهد کرد.

DS 8 در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی سال ۲۰۱۷ چین معرفی خواهد شد و یک سال بعد از آن نیز در سراسر کشور چین به فروش خواهد رسید؛ همچنین انتظار می‌رود که این خودرو تا قبل از سال ۲۰۲۰ به قاره‌ی اروپا وارد نشود و آمریکایی‌ها نیز در صورتی صاحب این خودرو خواهند شد که سیتروئن فعالیتش را در قاره‌ی آمریکا گسترش دهد و دوباره به فروش محصولاتش بپردازد.

برخی از منابع نزدیک به کمپانی پژو- سیتروئن گزارش کرده‌اند که DS8 جایگزین سیتروئن C6 خواهد بود؛ یعنی دیگر به همین زودی منتظر پرچم‌دار سدان بعدی سیتروئن نباشید! DS8 چندین سال پرچم سدان‌های سیتروئن را در دست خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ به نظر شما چرا درصد زیادی از مردم آمریکا خودروهای تولید کشور خودشان را -نه به خاطر حمایت از تولید داخلی، بلکه به خاطر سبک رانندگی- به اغلب خودروهای اروپایی ترجیح می‌دهند؟ آیا واقعاً سیتروئن با این خودرو در بازار آمریکا موفق خواهد شد؟ نظرتان راجع به بازار ایران چیست؟ به نظر شما این خودرو چه برچسب قیمتی خواهد داشت؟

 عرضه پرچمدار جدید DS در سال

 عرضه پرچمدار جدید DS در سال

 عرضه پرچمدار جدید DS در سال

منبع پدال


نظرات