1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاه مجدد به نسل جدید بی ام و X1

نگاه مجدد به نسل جدید بی ام و X1

27 خرداد 1394
  • 0

ب ام و X1 وارد راند دوم بازی شده است. طراحی ارتقا یافته و جذاب‌تر آن و بهینه‌سازی های انجام شده روی آن، این کراس اوور کوچک باوارایی را همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کلاس بازار حفظ می‌کند.

در حالی که لکسس برای X3 رقیبی چون مدل NX را تدارک دیده، ب ام و X1 با نگاهی جدید، بهبود بهره‌وری، تکنولوژی‌های جذاب و فضای داخلی بزرگ‌تر با پایین‌ترین قیمت ممکن و مورد انتظار از یک خودروی لوکس آلمانی، شروعی قدرتمند خواهد داشت.

در سال 2016، در زیر کاپوت یکی از پیشرانه های بهینه شده ذیل را خواهید یافت. مدل X1 xDrive28i از یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت سود می‌برد. این میزان خروجی را می‌توان با 240 اسب بخار و 260 پوند فوت مدل 2015 مقایسه کرد. بعلاوه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز حفظ شده است. در عوض هزینه‌ها کاهش یافته و راندمان افزایش یافته است. مدل sDrive28i نیز کنار گذاشته شده و به جای آن مدل xDrive35i با قدرت 300 اسب بخار جایگزین شده است.

ساختار X1 نسل جدید بر مبنای دیفرانسیل جلو بنا شده و پلتفرم UKL با وجود کوتاه تر بودن، به واسطه نصب عرضی موتور با افزایش فضای داخلی و مفید اتاق همراه است.

در یک مقایسه نزدیک، آئودی Q3 با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 207 پوند فوت و مرسدس بنز GLA250 با قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 258 پوند فوت، رقیب مستقیم ب ام و X1 xDrive28i محسوب می‌شوند. همچنین نباید لکسس NX 200T را نیز از نظر دور داشت که در مدل پایه به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل بین 1500 تا 3000 دلار گران تر از این مدل X1 است و در عوض 235 اسب بخار نیرو و 258 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت اندازه گیری شده با X1 xDrive28i هم با توجه به زمان 6.4 ثانیه مدل پیشین آن، 6.3 ثانیه تخمین زده می‌شود. مصرف سوخت این مدل هم در شهر 10.7 لیتر و در جاده 7.35 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ کارآمدتر شده و تلفات انتقال قدرت در آن تا 30 درصد کاهش یافته است. سیستم xDrive قادر است تا 100 درصد نیروی تولیدی را به محور و چرخ‌های عقب منتقل نماید و یا در مواقع نیاز، مقدار بیشتری را به سمت محور جلو گسیل نماید.

علاوه بر اینها، محورها نیز سخت‌تر و سفت‌تر شده‌اند و فرمان پویا و سیستم تعلیق مناسب، رانندگی همراه با آسایش و در عین حال اسپرت و دینامیکی را ممکن می‌سازند. چرخهای 18 اینچی در این مدل استاندارد بوده و از امکاناتی نظیر صندلی های الکتریکی جلو، سیستم صوتی با 7 بلندگو نیز بهره می‌برد. بعلاوه می‌توان اپشن هایی چون روکش چرم طبیعی، سیستم صوتی پیشرفته‌تر هارمن کاردون با 12 بلندگو، سیستم اطلاعات و سرگرمی با یک نمایشگر بزرگ 8.8 اینچی به جای 6.5 اینچی استاندارد، نمایشگر سربالا، سیستم‌های ایمنی متعدد نظیر کروز کنترل تطبیقی با امکان توقف اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهنده عابر پیاده، جلوگیری از برخورد، دوربین دید عقب، پارک از راه دور و موارد اینچنینی را نیز دریافت نمود.

به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و اسپرت، اینک ب ام و X1 باید با رقبای بیشتری بجنگد و این کار موفقیتان را دشوارتر از قبل کرده است. با این وجود، ابعاد بزرگ‌تر و بهبود عملکرد آن می‌تواند کمک خوبی برای آن باشد. هرچند امروزه نسبت به سالهای قبل باید با اهدای سهمی از بازار خود به رقبای جدیدی از آلمان و ژاپن نیز کنار بیاید.

منبع پدال


نظرات