1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی شاسی‌بلندهای جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک

معرفی شاسی‌بلندهای جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک

26 فروردین 1396
  • 0

خودروسازان در نمایشگاه خودروی نیویورک به رونمایی مدلهای جدید خودروهای شاسی‌بلند پرداختند که در سالهای اخیر شاهد محبوبیت فزاینده‌ای بوده‌اند.

 معرفی شاسی‌بلندهای جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک

فورد موتور مدل بازطراحی شده شاسی‌بلند لینکلن ناویگیتور را رونمایی کرد که با بکارگیری بدنه آلومینیومی، ۹۰.۷۲ کیلوگرم وزن کم کرده است.

شرکت سوبارو شاسی‌بلند مفهومی اسنت را نمایش داد و اعلام کرد قصد دارد فروش این شاسی‌بلند بزرگ که ظرفیت هفت سرنشین دارد را در سال ۲۰۱۸ آغاز کند. جنرال موتورز هم شاسی‌بلند بزرگ بوئیک انکلاو را رونمایی کرد.

فیات کرایسلر اتوموبیل یک مدل شاسی‌بلند جیب گرند چروکی را نمایش داد که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و یک موتور V-۸ به ظرفیت ۶.۲ لیتر دارد در حالیکه تویوتا موتور یک شاسی‌بلند مفهومی را معرفی کرد که FT-۴X نام دارد.

خودروهای شاسی‌بلند حدود ۴۰ درصد از فروش بازار خودروی آمریکا را در سال ۲۰۱۶ تشکیل دادند که در مقایسه با ۳۲.۶ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است. قیمتهای پایین سوخت موجب شده است شمار رو به رشدی از مصرف‌کنندگان آمریکایی، خودروهای بزرگتر پر مصرف را به خودروهای سواری معمولی ترجیح دهند.

با وجود اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده است اهداف سخت‌گیرانه بهینگی مصرف سوخت خودرو را که در دوران اوباما معین شده بود، بازبینی خواهد کرد، خودروسازان قصد ندارند از برنامه‌های خود برای رقابت در بخش خودروهای برقی عقب‌نشینی کنند.

مارک فیلدز، مدیرعامل فورد، در نمایشگاه نیویورک اظهار کرد که این شرکت ۴.۵ میلیارد دلار برای معرفی ۱۳ مدل برقی و هیبریدی جدید در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری کرده است.

هوندا موتور مدل برقی و پلاگین هیبریدی کلاریتی را در این نمایشگاه رونمایی و پیش‌بینی کرد خودروهای برقی یا هیبریدی، تا سال ۲۰۳۰ دو سوم از کل فروش خودرو در سرتاسر جهان را تشکیل خواهند داد.

نیسان موتور هم اعلام کرده است مدل جدیدی از خودروی برقی لیف را امسال معرفی خواهد کرد که شارژ باطری طولانی‌تری نسبت به مدل فعلی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس‌واگن که بزرگترین خودروساز جهان است، اعلام کرد حداقل سه مدل برقی جدید را تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع : ایسنا



نظرات