1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید

رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید

20 بهمن 1396
  • 1

مرسدس بنز سرانجام طی مراسمی ویژه در آمستردام از نسل جدید کلاس A رونمایی کرد.

این هاچ بک وارد نسل چهارم خود شد و معرف پیشرفته ترین نسخه از سیستم سرگرمی Comand مرسدس است که اکنون MBUX نامیده می شود.

 رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید

دیتر زیچه، رئیس و مدیر مرسدس بنز کارز اظهار داشت کلاس A جدید کامل ترین مدل تا کنون است. این خودرو به قدری کامل است که ویژگی هایی دارد که در کلاس S نیز موجود هستند. کلاس A جدید که بر اساس پلتفرم اصلاح شده MFA ساخته شده بزرگ تر از مدل کنونی خود است. کلاس A ظاهری مدرن نیز دارد و از فلسفه طراحی کانسپت A سالون بهره می برد که اولین بار در CLS تازه عرضه شده دیده شده بود.

چراغ های جلوی قاب دار این خودرو زاویه دار بوده و از روشنایی LED چند پرتوی بهره می برند و در کنار جلوپنجره شبیه AMG قرار دارند. سپر جلوی این خودرو ساده باقی مانده در حالی که شکل کلی آن کلاس A را نشان می دهد. در عین حال، قسمت پشت این خودرو انحنادار است و چراغ های عقب کمانی و شیشه عقب باریک شبیه به مدل قبلی خود دارد. سپر عقب این خودرو به دیفیوزر مجهز شده و لوله اگزوز کرومی نیز در آن تعبیه شده است تا ظاهری اسپرت تر ایجاد کند. کلاس A جدید به رینگ های 19 اینچی بزرگ تر مجهز شده است.

کلاس A جدید افزایش سایز نیز داشته است. این خودرو طول 4419 میلی متر، عرض 1796 میلی متر، ارتفاع 1440 میلی متر و فاصله بین دو محور 2729 میلی متر دارد. در نتیجه، این خودرو از کابینی جادارتر و صندوق عقب 370 لیتر بهره می برد.

زیر کاپوت این خودرو سه گزینه موتور تعبیه می شود. A200 از موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر بهره می برد. A250 دارای موتور 2.0 لیتری بنزینی با قدرت 221 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر است. A180d نیز به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر 260 نیوتون متر مجهز می شود. A200 با گیربکس دستی پنج سرعته عرضه می شود در حالی که نسخه دو کلاجه 7G هفت سرعته نیز به صورت استاندارد برای آن ارائه می شود. یک گیربکس 9 سرعته با ساختار 4Matic چهار چرخ فعال نیز در دستور کار قرار دارد.

 رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید

 رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید

 رونمایی از مرسدس بنز کلاس A جدید



نظرات

  • mohamad mohamad (21 بهمن 1396 ساعت 08:31)

    ایرانیای بیچاره فقط عکس ماشینارو نگا کنین و حسرت بخورین مثل تمام حسرتای دیگه که از زمام به دنیا اومدن خوردیم