1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

26 تیر 1396
  • 0

هیوندای قصد دارد نسخه جدیدی به مدل‌های i30 اضافه کند که دارای بدنه‌ای با فرم فست‌بک است. تغییرات آن شامل سقف شیب‌دار، اسپویلر عقب و ستون C ضخیم‌تر هستند. مدل جدید i30 فست‌بک در کنار دو مدل دیگر هیوندای i30، یعنی مدل هاچ‌بک ۵ در و مدل تورر (استیشن) این خودرو به تولید خواهد رسید و به گفته‌ی هیوندای، به لطف طراحی اسپرت و خطوط بدنه‌ی جذاب خود در بازار عملکرد موفقی خواهد داشت.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

به گفته‌ی توماس اشمیت، مدیر ارشد عملیاتی هیوندای در اروپا:

این خودرو اولین خودروی کوپه‌ی پنج‌در است که در کلاس کامپکت تولید می‌شود و نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی هیوندای به تولید مدل‌های جدید و افزایش تنوع محصولاتش است.

هیوندای برای اینکه نمای این خودرو را کاملا متمایز از سایر گونه‌های i30 کند، اقدام به تغییر طراحی بخش جلویی خودرو کرده است و با کاهش دادن ارتفاع جلوپنجره‌ی این خودرو و استفاده از خطوط افقی در جلوپنجره کاری کرده تا عرض خودرو، بیش از آنچه هست دیده شود. همچنین در این خودرو از چراغ‌های روشنایی در روز LED و پس‌زمینه‌ی تیره برای چراغ‌های جلویی بهره‌گیری شده است تا کاملا i30 فست‌بک را تبدیل به یک مدل متمایز کند.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

توماس بارکل، طراح هیوندای در این مورد می‌گوید: «این خودرو واقعا نقش مهمی را در سگمنت خود بازی خواهد کرد و ما اولین خودروسازی هستیم که با یک طرح بسیار هنرمندانه و زیبا، وارد سگمنت خودروهای کوپه‌ی ۵ در کامپکت شده‌ایم.» ارتفاع سقف این خودرو در مقایسه با مدل هاچ‌بک ۵ در به میزان ۲۵ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است که نه‌تنها سبب شده مدل فست‌بک ظاهری کوپه مانند پیدا کند، بلکه موجب بهبود وضعیت آیرودینامیک این خودرو نیز شده است.

در بخش انتهایی نیز یک اسپویلر نصب شده که به زیبایی i30 فست‌بک افزوده است. البته این اسپویلر به‌صورت یکپارچه با درب صندوق بار طراحی شده و نمای آن مکمل طراحی چراغ‌های عقب است. در عین حال طراحی ستون C و شیشه‌ی عقبی کاملا فراتر از این کلاس است و به خودروهای لوکس و گران‌قیمت‌تر شباهت دارد که این مورد نیز سبب شده است دینامیک ظاهری و جذابیت خودرو بسیار بهتر شود.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

در بخش تنوع رنگ، امکان انتخاب ۱۲ رنگ برای بدنه و سه نوع رنگ برای تودوزی خودرو وجود دارد. در صورتی که مدل فست‌بک را در کنار مدل هاچ‌بک قرار دهید، متوجه کاهش ارتفاع ۵ میلی‌متری شاسی خواهید شد. هیوندای همچنین میزان سفتی سیستم تعلیق را ۱۵ درصد افزایش داده است تا هندلینگ خودرو بهبود پیدا کند. در خصوص ابعاد خارجی این مدل باید گفت دارای ۱۴۲۵ میلی‌متر ارتفاع و ۴۴۵۵ میلی‌متر طول است که از این نظر نیز ۱۱۵ میلی‌متر طول بیشتری از مدل هاچ‌بک دارد.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

به گفته‌ی هیوندای این مدل از تجهیزات ایمنی استاندارد بسیاری برخوردار است که آن را تبدیل به یکی از ایمن‌ترین خودروها در این کلاس می‌کند. از این تجهیزات می‌توان به مواردی چون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار هوشیاری راننده، چراغ‌های هوشمند و سیستم هشدار بین خطوط را نام برد. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان رادار هشدار عابر پیاده را برای این خودرو سفارش داد که این سیستم می‌تواند با استفاده از راداری که در جلوی اتومبیل نصب می‌شود، از تصادف با عابر پیاده پیشگیری کند. سایر تجهیزات ایمنی شامل کروز کنترل هوشمند پیشرفته، سیستم هشدار ترافیک پشت سر و سیستم اطلاعات محدودیت سرعت می‌شوند که این آخری، سیستمی است که در هر لحظه حداکثر سرعت مجاز در هر مکانی را برای راننده نمایش می‌دهد.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

در خصوص تجهیزات ارتباطی، باید به یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی داشبورد اشاره کرد که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد و به همراه آن یک اشتراک ۷ ساله‌ی سرویس‌های LIVE نیز به مشتریان اعطا خواهد شد که می‌توانند با استفاده از آن، اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا، ترافیک، دوربین‌های سرعت و جستجوی آنلاین را در اختیار داشته باشند. شارژر بی‌سیم تلفن همراه نیز در این خودرو موجود است.

 معرفی محصول جدید هیوندا ، i30 فست بک

در بخش قوای فنی، هیوندای برای i30 فست‌بک دو نوع پیشرانه در نظر گرفته است که اولی چهار سیلندر ۱.۴ لیتری با نام T-GDI است. این پیشرانه به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر مجهز است و می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. پیشرانه‌ی بعدی، ۱ لیتری ۳ سیلندر است که ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و مانند پیشرانه‌ی قبلی به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری را می‌توان با یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی دوکلاچه خریداری کرد؛ اما مدل ۱ لیتر تنها به‌صورت دنده دستی عرضه خواهد شد.

یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که در دو نسخه‌ی ۱۱۰ و ۱۳۶ اسب بخاری عرضه خواهد شد و می‌توان دو نوع جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و ۷ سرعته‌ی خودکار برای آن سفارش داد.

این‌طور که هیوندای اعلام کرده است، این خودرو تا پیش از سال ۲۰۱۸ در بازار اروپا عرضه خواهد شد.



نظرات