1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از طرح های جدید خودروهای برقی هیوندای

رونمایی از طرح های جدید خودروهای برقی هیوندای

3 شهریور 1396
  • 0

شرکت خودروسازی هیوندای از برنامه خود برای تولید یک خودروی برقی لوکس با قابلیت پیمودن مسافتهای طولانی که با تسلا قابلیت رقابت دارد، خبر داد. شرکت هیوندای مانند تویوتا به تازگی به فناوری پیلهای سوختی که در نسل آینده خودروهای دوستدار محیط زیست استفاده خواهد شد، دست یافته است.

 رونمایی از طرح های  جدید خودروهای برقی هیوندای

طبق گزارش رسانه‌های محلی، شرکت تویوتا موتورز هم اکنون مشغول طراحی و ساخت خودروهای برقی با قابلیت شارژ سریع و همچنین پیمودن مسافت‌های طولانی است و اکنون هیوندای اعلام کرده که تولید خودروهای برقی را در مرکز استراتژی‌های تولیدی خود قرار داده است. هیوندای به عنوان خودروسازی پیشگام در کره جنوبی، درحال طراحی برای تولید خودروی برقی از مدل جنسیس در سال ۲۰۲۱ است که به ازای هر بار شارژ شدن قابلیت پیمودن ۵۰۰ کیلومتر یا ۳۱۰ مایل را دارد. این شرکت همچنین قصد دارد از مدل برقی خودروی شاسی بلند کونا (Kona) که قادر است با هر بار شارژ ۳۹۰ کیلومتر را بپیماید، در نیمه نخست سال آینده میلادی رونمایی کند.

لی کونگ گوک - معاون اجرایی شرکت هیوندای –در یک مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد:" ما درصدد تقویت استراتژی های دوستدار محیط زیست در بخش خودرو هستیم". شرکت خودروسازی کیاموتورز به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت هیوندای که رتبه پنجم فروش جهانی خودرو را کسب کرده است، اعلام کرده که سه خودروی دوگانه سوز دیگر را وارد چرخه تولیدی خود خواهد کرد و بدین ترتیب مدل های دوستدار محیط زیست را در جهان به ۳۱ مدل در سال ۲۰۲۰ می رساند.

 رونمایی از طرح های  جدید خودروهای برقی هیوندای

هیوندای موتورز همچنین این گزارش رویترز را که مبنی بر توسعه نخستین پلتفرم تولید خودروهای برقی بود را تایید کرد. امری که موجب می‌شود این شرکت مدل های متعددی را با توان پیمودن مسافت های طولانی معرفی و سپس تولید کند. این شرکت سال گذشته نخستین سری از تولید انبوه خودروی تمام برقی یونیک را آغاز کرد که البته توان شارژ آن بسیار کمتر از میزان پیشنهادی آن توسط شرکت های تسلا و جنرال موتورز بود.

هیوندای موتورز از یک مدل جدید هیدروژنی دیگر نیز رونمایی کرده است؛ خودرویی شانسی بلند با پیل های سوختی وبا قابلیت پیمودن بالغ بر ۵۸۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ که در مقایسه با مدل شاسی بلند توسان آن که تنها ۴۱۵ کیلومتر را می توانست طی کند، پیشرفت کرده است. تولید این شاسی بلند با اندازه متوسط سال آینده در کره جنوبی و سپس در بازارهای اروپایی و آمریکایی شروع خواهد شد.

 رونمایی از طرح های  جدید خودروهای برقی هیوندای

یک اتوبوس برقی با فناوری پیل های سوختی هم در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و همچنین یک مدل سواری با این فناوری نیز در دست طرح ریزی است. البته تحلیلگران بر این باورند که پیشرفت در زمینه خودروهای برقی با فناوری پیل های سوختی بدلیل فقدان زیر ساختهایی برای شارژ این خودروها، بی نتیجه و ناچیز است.

هیوندای موتورز نخستین سری از تولید انبوه خودروی برقی توسان با فناوری پیل‌های سوختی را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد اما فروش آن تحت تاثیر پیشنهاد شرکت رقیب بنام "تویوتا میرای" بسیار کاهش یافت. به گونه ای که از سال ۲۰۱۳، میزان فروش خودروی برقی توسان هیوندای حدود ۸۶۲ بوده این در حالیست که میزان فروش تویوتا میرای از آغاز آن در سال ۲۰۱۴، ۳۷۰۰ بوده است.

شمار ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقیدر کره جنوبی، یک دهم شمار آن در ژاپن است.

منبع


نظرات