1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

16 شهریور 1397
  • 0

بسیاری از خانواده و حتی ماشین بازها طرفداران خودروهای استیشن هستند بنابراین شنیدن شایعاتی درباره عدم عرضه نسل جدید فولکس‌واگن گلف استیشن ناراحت کننده خواهد بود. هشتمین نسل این خودروی پرطرفدار و پرفروش به تولد خود نزدیک می‌شود و تأیید شده که تولید آن از ژوئن سال 2019 شروع خواهد شد. بدین ترتیب رونمایی رسمی از نسل جدید گلف چند ماه زودتر رخ خواهد داد و به احتمال زیاد آن را در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم دید. فولکس سرمایه‌گذاری زیادی روی آماده‌سازی گلف نسل هشتم کرده است.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

بنا به گزارشی که توسط اتوکار منتشر شده، فولکس برنامه‌هایی برای ساده‌سازی تعداد مدل‌های این خودرو داشته و نسخه سه درب را حذف کرده است. البته این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا روز به روز بر تعداد خودروسازانی که محصولات سه درب خود را حذف می‌کنند افزوده می‌شود. دلیل این کار نیز افت تقاضا است. خریداران هم‌اکنون به دنبال خودروهای 5 درب با ورود و خروج آسان هستند.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

اما خبری که شوکه کننده است تصمیم فعلاً تأیید نشده‌ی فولکس برای عدم عرضه نسخه استیشن گلف می‌باشد. واقعاً باور این خبر سخت است مخصوصاً اینکه عدم تولید گلف استیشن به معنی پایان راه نسخه آل‌تراک هم خواهد بود.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

بنا به گزارش همین منبع خبری، مهندسان فولکس حدود 50 کیلوگرم از وزن نسل جدید گلف را کم خواهند کرد که این کار به لطف استفاده از متریال سبک‌وزن و پلتفرم MQB تحول یافته صورت خواهد گرفت. این کاهش وزن بسیار احساس‌برانگیز است زیرا فولکس‌واگن می‌خواهد این خودرو را پهن‌تر و طویل‌تر کند تا به این ترتیب فضای کابین و بار بیشتری ایجاد گردد.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

نسخه‌های گران‌تر گلف فاقد اکثر دکمه‌های فیزیکی و اهرم‌ها خواهند بود و این کار با تعبیه صفحه‌های لمسی جلوی دید راننده و داشبورد صورت می‌گیرد. گفته می‌شود شاید سوئیچ چراغ جلوی فولکس‌واگن که بسیار مشهور است جای خود را به یک پد لمسی دهد.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

اما از نظر پیشرانه‌ها، پیشرانه‌ی 1.5 لیتری TSI کنونی که دارای تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر است همچنان عرضه خواهد شد. یک پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری جدید نیز سایز گزینه‌ی موجود خواهد بود. به لطف سیستم استارتر/ژنراتور SGM که قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند، شاید فولکس‌واگن پیشرانه‌ی کوچک‌تر را بدون توربو عرضه کند.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

غول خودروسازی آلمان هنوز هم به دیزلی‌ها اعتقاد داشته و نسل جدید گلف را با پیشرانه کاملاً جدید 2 لیتری TDI که مصرف و آلایندگی کمتری دارد عرضه خواهد کرد. این پیشرانه توربوی بهتری خواهد داشت و قدرت و گشتاور آن در مقایسه با پیشرانه‌ی فعلی 9 درصد بیشتر خواهد بود. آئودی اولین خودروسازی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده خواهد کرد. خروجی آن از 135 تا 201 اسب بخار اعلام شده است.

 آشنایی با جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

استایل ظاهری نسل جدید گلف همچون همیشه روندی تکاملی را در پیش خواهد گرفت و شایعاتی درباره ایجاد ظاهری تیزتر وجود دارد. برخی تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده که فقط بدنه‌ی نسل فعلی را نشان می‌دهد. احتمالاً باید چند ماه تا مشاهده گلف جدید با بدنه‌ی واقعی خودش صبر کنیم.

منبع پدال


نظرات