1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی فیات 500 جدید با ظاهر تکامل‌یافته در آینده ای نزدیک

معرفی فیات 500 جدید با ظاهر تکامل‌یافته در آینده ای نزدیک

14 مهر 1396
  • 0

کارشناسان وب‌سایت OmniAuto، رندر کاملی از نسل آینده فیات 500 با تحولات چشمگیر آماده کرده‌اند.

 معرفی فیات 500 جدید با ظاهر تکامل‌یافته در آینده ای نزدیک

خودروی کوچک شهری دودر، موتورعقب و چهارسرنشینه فیات 500، طی سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ توسط شرکت فیات اتومبیل تولید و عرضه می‌شد. فیات 500 در قالب یک نسل و با بدنه سالون دودر و استیشن واگن دودر دیده می‌شد. در سال ۱۹۵۷، فیات 500 نواُوا (Nuova) به‌عنوان جایگزین فیات توپولینو (Topolino: به معنی «موش کوچک» و همین‌طور نام شخصیت کارتونی میکی‌ماوس به زبان ایتالیایی) عرضه شد. نواُوا ارزان و کاربردی بود، ۲.۹۷ متر طول داشت و از پیشرانه ۴۷۹ سی‌سی دو سیلندر ایرکول قدرت می‌گرفت. فیات 500 هنوز هم به اندازه ۲۴.۵ سانتی‌متر از فیات ۶۰۰ (که دو سال قبل عرضه شده بود) کوچک‌تر بود و یکی از اولین خودروهای طراحی‌شده با هدف استفاده شهری به‌حساب می‌آمد.

سال ۲۰۰۷ و در رویداد پنجاهمین سالگرد عرضه فیات نواُوا، فیات 500 جدیدی با ظاهر الهام‌گرفته از فیات 500 نواُوا ۱۹۵۷ به‌صورت موتور جلو و محرک در چرخ‌های جلو عرضه شد.

 معرفی فیات 500 جدید با ظاهر تکامل‌یافته در آینده ای نزدیک

با توجه به اینکه فیات 500 حدود ده سال پیش و در زمانی که خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفت این نام مستعار افسانه‌ای را احیا کند، مجددا عرضه شد؛ شاید این خودرو قدیمی‌ترین مدل موجود در بازار امروز باشد. درحالی‌که فیس‌لیفت ۲۰۱۶ این مدل، ظاهر تغییریافته و به‌روزرسانی‌های مهمی را به نمایش گذاشت؛ پلتفرمی نزدیک به محدودیت‌های سابق داشت. به همین دلیل فیات برای طراحی یک فیات 500 کاملا جدید با معماری تازه و بهبودسازی‌های فنی قابل‌توجه، برنامه‌ریزی کرده است. این خودرو تا قبل از پایان دهه فعلی میلادی عرضه می‌شود.

البته هنوز نمونه‌های اولیه نسل آینده فیات 500، وجود خارجی ندارند و آزمایش نشده‌اند؛ ولی همکاران وب‌سایت motor1 در مجموعه اُمنی‌اتو (OmniAuto)، رندر مورد اعتماد و قابل‌قبولی بر اساس جزئیات اولیه‌ای که شنیده‌اند، ارائه کرده‌اند. احتمالا بارزترین تغییری که در خودرو مشاهده می‌شود، بدنه‌ای با کمی تغییر در طول و عرض است که فضای بیشتری برای سرنشین‌ها فراهم می‌کند. به‌سادگی می‌توان گفت انتظار می‌رود فیات 500، سرانجام به یک خودروی پنج‌سرنشینه واقعی تبدیل شود.

فیات قصد دارد مشخصات ظاهری اصیل این خودرو را حفظ کند، در نتیجه توقع بروز بهبودسازی‌های بصری زیادی نباید داشت. ساختار چهار چراغ جلو با چینش دیگری جایگزین نخواهد شد. چراغ‌های اصلی جلو پایین‌تر آمده و به سپر نزدیک شده‌اند، درحالی‌که چراغ‌های بالایی به‌عنوان DRLs استفاده می‌شوند. لامپ‌های روشنایی روز تا هر زمان که پیشرانه روشن است، با هدف ایجاد دید بیشتر روی خودرو برای سایر راننده‌ها، فعال می‌مانند.

لباس تکامل‌یافته فیات 500 جدید، بهبودسازی‌ها و تقویت فنی خودرو را مخفی می‌کند. حضور پلتفرم جدید امکان استفاده از سیستم جدید و هوشمندانه الکترونیکی را فراهم می‌کند؛ درحالی‌که سیستم مایلد هیبرید ۴۸ ولتی در حین ارتقاء بهره‌وری، این خودرو را به آخرین سطح از استاندارد‌های انتشار آلایندگی مجهز می‌کند. دیگر خبری از گزینه دیزلی نیست، چراکه نسخه هیبرید برقی جایگزین آن خواهد شد.

کارشناسان اُمنی‌اتو می‌گویند که فیات 500 جدید برای رونمائی رسمی در سال ۲۰۱۹ آماده خواهد بود؛ در نتیجه، احتمالا نمونه‌های اولیه خودرو اوایل سال آینده میلادی ارزیابی خواهند شد.



نظرات