1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقش مهم نگین خودرو در عرضه لوازم یدکی رنو

نقش مهم نگین خودرو در عرضه لوازم یدکی رنو

12 مهر 1394
  • 0

جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو در گفت و گو با «عصر خودرو» جدیدترین تحولات این شرکت به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران را تشریح کرد.

حسینی با اشاره به نقش پررنگ قطعات یدکی در رضایتمندی مشتریان گفت:"یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رضایتمندی مشتریان نقش دارد بحث قطعات یدکی است. پیش از این یکی از نگرانی‌های مالکین خودروهای رنو، قیمت قطعات یدکی این برند و در دسترس بودن آن‌ها بود و به همین دلیل در چند ماه اخیر ما تمرکز ویژه‌ای بر روی بحث قطعات یدکی داشتیم و خوشبختانه با همکاری و موافقت شرکت رنو فرانسه توانستیم مجوز عرضه قطعات یدکی تمامی محصولات رنو چه مدل‌های تولید شده در ایران و چه نمونه‌های وارداتی را به دست آوریم."

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه گفت:"ما پیش از هر چیز وضعیت رقبا در بازار را بررسی کردیم تا بتوانیم قیمت قطعات آن‌ها را به دست آوریم و درنهایت استراتژی خود را با همکاری رنو فرانسه به‌گونه‌ای چیدیم که بتوانیم بیشترین سهم بازار را به دست آوریم و در این راستا سود حداقلی را در نظر گرفتیم. از سوی دیگر باید در نظر داشت قطعات یدکی در حالت عادی پیش از آنکه به دست مشتری برسد چندلایه را طی می‌کند و به‌این‌ترتیب قیمت قطعات هر بار افزایش پیدا می‌کند.این در حالی است که ما به‌طور مستقیم از رنو فرانسه خرید می‌کنیم و به همین دلیل به دلیل حذف واسطه‌ها قیمت قطعات یدکی که ما عرضه می‌کنیم بسیار پایین‌تر از قیمت قطعات یدکی اصلی است که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شود. به‌این‌ترتیب با حذف واسطه‌ها و کاهش حاشیه سود می‌توانیم قیمت قطعات یدکی را بعضا بین 50 تا 70درصد به ویژه در مدل های تندر و مگان نسبت به آنچه هم‌اکنون از سوی واردکنندگان دیگر در بازار عرضه می‌شود پایین‌تر بیاوریم."

وی با اشاره به خودروهایی که قطعات یدکی آن‌ها در این طرح عرضه خواهد شد گفت:"مجوز عرضه قطعات تمامی محصولات رنو چه نمونه‌های تولید شده در داخل کشور و چه نمونه‌های وارداتی از سوی رنو به ما داده شده است. به‌این‌ترتیب غیر از محصولات وارداتی که از سوی نگین خودرو عرضه شده‌اند، قطعات اصلی خودروهای تندر90 و مگان را نیز در بازار عرضه خواهیم کرد ضمن آنکه هر محصولی از رنو که در آینده به‌صورت تولید داخل یا وارداتی به بازار ایران عرضه شود نیز شامل این موضوع است."

حسینی افزود:"مهم‌ترین مزیت این طرح برای مشتریان در درجه اول کاهش قیمت قطعات محصولات رنو در بازار است. از سوی دیگر برای ما بسیار مهم است که برای راحتی خیال مشتریان، دسترسی به قطعات آسان باشد و به همین دلیل با توزیع گسترده قطعات، از این نظر نیز خیال مشتریان آسوده خواهد بود. در کنار این‌ها بحث اصالت قطعات نیز مطرح است چراکه هم‌اکنون مشتریان با اطمینان می‌دانند قطعاتی که خریداری می‌کنند قطعاتی است که از سوی رنو فرانسه تایید شده است و می‌توانند با اطمینان آن‌ها را بر روی خودروهای خود نصب کنند."

وی افزود:"هم‌اکنون فروشگاه بزرگی در خیابان چراغ برق برای این منظور تهیه شده است تا به‌عنوان مرکز توزیع و فروش این قطعات در نظر گرفته شود. این فروشگاه به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد اما فعالیت اصلی ما از حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود."



نظرات