1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

4 مهر 1394
  • 0

بدل‌های زیادی از محصولات مختلف فراری ساخته می‌شوند که معمولاً قسمتی از ماجرا به «افتخار» موجود در این برند برمی‌گردد. در همین حال، وقتی به کابین مدل خاکستری کالیفرنیا T در نمایشگاه فرانکفورت امسال سرک می‌کشیم، حداقل در زمینه طراحی داخلی، حال و هوای یک نسخه بدلی در ذهن ما می‌آید. این موضوع شاید به این دلیل است که این خودرو با طراحی راضی‌کننده و خوشایند معمول در محصولات «مارانلو» همراه نشده و به جای آن یک متریال جدید مورد استفاده قرار گرفته که از این پس، امکان انتخاب آن در برگه‌های سفارش فراری وجود خواهد داشت.

این کار دقیقاً مشابه رویکرد خودروسازان در کنار گذاشتن پوشش‌های چرم‌های جیر واقعی و استفاده از بافت‌های میکرو فیبر برای تولید سطوحی با دوام بالاتر و استحکام بیشتر در مدل‌های اسپورتی است. طراحی داخلی جدید مایکرو پرستیژ (Mycro Prestige) فراری درصدد ایجاد یک تجربه سواری بهتر و همین‌طور، شاید یکی از راحت‌ترین چرم‌های فاکس موجود در صنعت خودرو باشد. فراری به‌شکلی آرام و بی‌سروصدا، در اوایل سال جاری میلادی، آن را برای یک نسخه سفارشی از F12 برلینتا و همین‌طور یک کالیفرنیا T دیگر در نمایشگاه «گود وود» استفاده کرد، ولی به صورت آشکارا تا صحبت‌های آندریا باسی (Andrea Bassi)، رئیس سفارشی‌سازی فراری، چیزی در مورد آن ارائه نشده بود.

امّا چرا کسی چرم «انیلین» نرم و راحت کمپانی را به یک متریال مصنوعی ترجیح ندهد؟ جواب شاید به یک دلیل ساده باشد؛‌ به دلیل اینکه دارای قابلیت دفع آب است، می‌تواند نگرانی‌های رانندگی در جاهایی مانند سیاتل یا بریتانیا را به مراتب کاهش دهد. همانند MB-Tex که سال‌هاست در طراحی‌های داخلی مرسدس‌بنز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حسّ چرم استاندارد مرسدس‌ را ایجاد می کند، «مایکرو پرستیژ» نیز در طول زمان دچار فرسودگی و خرابی نخواهد شد. در نتیجه، مالکان کالیفرنیا T که با خودروی خود، رانندگی‌های زیادی دارند، می‌توانند از حفظ شدن ظاهر زیبای فراری مطمئن باشند؛ چرا که محصول کنونی فراری احتمالاً برای رفت‌و‌آمدهای زیاد انتخاب شده است. این ماده همچنین در مقابل آتش مقاوم است؛ با این حال، سرنشین در هنگام آتش‌سوزی باید سریعاً از خودرو خارج شود.

«باسی» عقیده دارد که مشتریان به دنبال چیزی متفاوت با چرم هستند و هر کسی سلیقه خاص خود را دارد. در میان ۱۵۰ آیتم انتخابی در برنامه سفارشی‌سازی فراری، «مایکرو پرستیژ» شرایطی بسیار مطبوع دارد و بدون استفاده از قسمت‌های پلاستیکی که معمولاً با چرم‌های مصنوعی همراهند، دارای ظاهری یکنواخت و صاف است. مایکرو پرستیژ به صورت اختصاصی و انحصاری توسط یک تأمین‌کننده ایتالیایی ساخته می‌شود. به علاوه، دوخت پیچیده و جالب طراحی داخلی در خودروی حاضر در نمایشگاه فرانکفورت، تقریباً چشم و اشاره انگشت هر کسی را به خود جلب می‌کند. حتی تریم مشکی درها و داشبورد نیز از این جنس هستند. البته فراری هنوز طراحی قبل خود را به طور کامل نگذاشته و یا اینکه به جمعیت رفتار اخلاقی با حیوانات (PETA) نپیوسته است؛ چرا که مطابق گفته «باسی»، یک سفارش کالیفرنیا T برای یک نسخه «اسپورتی‌تر» با چرم کلاسیک دریافت شده است.

در همین حال، فراری نسبت به قیمت هر کدام از گزینه‌های سفارشی، اطلاعی در اختیار قرار نمی‌دهد. ولی شک نداشته باشید که باید هزینه‌های بالایی را برای داشتن آنها بپردازید و همین‌طور، یک سری آپشن‌های اضافی دیگر مانند کیف وسایل گلف «مایکرو پرستیژ» را نیز احتمالاً باید انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید با فاصله‌ای نزدیک با مایکرو پرستیژ ملاقات کنید، شاید باید سری به مارانلو یا شانگهای بزنید و به صورت شخصی در مورد برنامه سفارشی خودروی خود، از ابتدا تا انتها، با فراری مشورت کنید.

 روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

 روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

 روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

 روکش جدید مایکرو پرستیژ برای کابین فراری

منبع پدال


نظرات