1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

13 اسفند 1395
  • 6

برای بیست و هشتمین سال پیاپی مطالعه‌ی قابلیت اطمینان جی دی پاور نشان دهنده‌ی قابل‌اعتمادترین خودروسازان در آمریکاست.

مطالعه‌ی قابلیت اطمینان جی دی پاور در آمریکا مشکلات تجربه شده توسط مالکان اولیه‌ی خودروهای مدل 2014 را در 12 ماه گذشته تخمین زده است. قابلیت اطمینان کلی توسط شماری از مشکلات تجربه شده به ازای هر 100 خودرو تعیین شده و امتیاز پایین‌تر نشان دهنده‌ی کیفیت بالاتر است. امسال امتیاز متوسط کلی 156 PP100 بوده که اندکی بالاتر از متوسط 152 PP100 سال گذشته است.

اما کدام خودروساز در سال 2017 بیش از سایرین قابل‌اعتماد بوده است؟

10. جگوار

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

در سال 2016 جگوار در این مطالعه شرکت داشت اما به علت تعداد محدود در رتبه‌بندی حضور نیافت. هرچند امسال این خودروساز انگلیسی با امتیاز 144 در رتبه‌ی دهم قرارگرفته است. در چند سال گذشته جگوار با ارائه‌ی چندین مدل سبد محصولات خود را گسترش داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سدان XE و شاسی‌بلند اف پیس اشاره کرد.

9. هوندا

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

طبق معمول هوندا در بین 10 خودروساز قابل‌اعتماد قرار دارد و امسال نیز این قاعده تغییری نکرده است. با امتیاز 143 PP100 هوندا با چند پله افت به رده‌ی نهم رسیده است. در سال گذشته هوندا با امتیاز 126 رتبه‌ی هفتم را کسب کرده بود. کمک کننده‌ی هوندا در این بخش مدل سیویک است که به‌صورت مشترک در سگمنت خودروهای کامپکت رده‌ی دوم را به دست آورده است. هوندا ریجلاین بیشترین امتیاز را در کلاس پیکاپ های میدسایز به دست آورده و پایلوت نیز به‌صورت مشترک در بخش شاسی بلندهای میدسایز به رتبه‌ی دوم دست یافته است.

8. شورولت

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

همانند هوندا، شورولت نیز عموماً در بین 10 برند برتر این لیست قرار می‌گیرد و امسال نیز با امتیاز 142 در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته است. سال پیش شورلت رده‌ی ششم را در دست داشت که درست همانند امسال یک رتبه بالاتر از هوندا بود؛ اما یکی از مدل‌های شورولت که باعث بهبود رتبه‌ی آن شده سونیک است که در بخش خودروهای کوچک رتبه‌ی اول را به دست آورده است. شورلت مالیبو در بخش خودروهای میدسایز به‌صورت مشترک دوم شده و کامارو نیز در بخش خودروهای اسپورت میدسایز اول شده است. با اینکه شورولت سیلورادو HD در بخش پیکاپ های بزرگ هوی دیوتی رتبه اول را به دست آورده اما سیلورادوی استاندارد در کلاس پیکاپ های بزرگ لایت دیوتی رتبه‌ی سوم را کسب کرده است.

7. ب‌ام‌و

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

اگرچه ب‌ام‌و خیلی بهتر از آئودی عمل می‌کند اما هنوز هم پشت سر رقیب اصلی خود یعنی مرسدس بنز قرار دارد. آئودی امتیاز 153 PP100 را به دست آورده درحالی‌که ب‌ام‌و با امتیاز 139 PP100 در رتبه‌ای بالاتر قرار دارد. عملکرد ب‌ام‌و در سال 2017 بهبود یافته است. سال گذشته ب‌ام‌و با امتیاز 142 رتبه‌ی چهاردهم را به دست آورده بود. هیچ‌کدام از محصولات ب‌ام‌و در کلاس‌های مختلف موفق به کسب یکی از رتبه‌های اول تا سوم نشده‌اند.

6. هیوندای

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

خودروساز کره‌ای هیوندای بیشترین بهبود را در این لیست داشته که بخش اعظم آن به دلیل نوسازی محصولات خود در سالیان اخیر است. هیوندای که با امتیاز 133 به رتبه‌ی ششم مطالعه‌ی امسال رسیده نسبت به رتبه‌ی نوزدهم سال گذشته بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد. سوناتای محبوب در بخش خودروهای میدسایز رتبه‌ی دوم را به دست آورده و توسان نیز در کلاس شاسی بلندهای کوچک موفق به کسب مقام سوم شده است.

5. مرسدس بنز

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

یک‌بار دیگر مرسدس بنز با امتیاز 131 بالاتر از ب‌ام‌و قرار گرفته است. این خودروساز آلمانی سال 2016 با امتیاز 135 در رتبه‌ی دوازدهم قرار گرفته بود. مرسدس بنز GLK کلاس در بخش شاسی بلندهای لوکس کامپکت بیشترین امتیاز را به دست آورده است. مدل‌های C و E کلاس نیز در کلاس‌های مربوطه‌ی خود رتبه‌ی دوم را به دست آورده‌اند.

4. بیوک

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

بیوک همچنان به عنوان خودروساز آمریکایی قابل‌اعتماد انجام‌وظیفه می‌کند. امسال بیوک با یک رتبه افت نسبت به سال پیش رده‌ی چهارم را به دست آورده و امتیاز 126 را به دست آورده است. این امتیاز نسبت به امتیاز 106 سال پیش افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

بیوک ورانو به‌طور مشترک در رتبه‌ی دوم سگمنت خودروهای کامپکت قرار گرفته و مدل لاکراس نیز پس از تویوتا آوالون در رده‌ی دوم خودروهای بزرگ جای گرفته است. بیوک انکور نیز در بخش شاسی بلندهای کوچک موفق به کسب رده‌ی دوم شده است.

3. تویوتا

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

تویوتا با امتیاز 123 سومین خودروساز قابل‌اعتماد سال 2017 است. همانند بیوک، تویوتا نیز با افزایش مشکلات در خودروهای خود مواجه بوده زیرا در سال پیش امتیاز 113 را به دست آورده بود. تویوتا چندین محصول خوش‌نام دارد که در کلاس‌های مختلف رتبه‌های بالایی را به دست آورده‌اند. این خودروها شامل پریوس، کمری، آوالون، پریوس v، FJ کروزر، ونزا و سی نا هستند.

2. پورشه (مشترک)

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

سال پیش پورشه با امتیاز 97 در رده‌ی دوم قرار گرفت و از دست‌یابی به رتبه‌ی اول بازماند زیرا قابل‌اعتمادترین خودروساز سال پیش امتیاز 95 را کسب کرده بود. هرچند امسال این ژرمنی خوش‌نام به‌طور مشترک در رتبه‌ی اول قرار گرفت و به ازای هر 100 خودرو دارای 110 مشکل بود. هیچ محصولی از پورشه در کلاس‌های مختلف در بین سه مدل اول قرار ندارد اما کاین در کلاس شاسی بلندهای لوکس میدسایز رتبه‌ی سوم را به دست آورد.

1. لکسس (مشترک)

 قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

برای ششمین سال پیاپی لکسس در رتبه‌ی اول مطالعه‌ی میزان اطمینان جی دی پاور قرار گرفت. البته امسال لکسس به‌طور مشترک با پورشه این عنوان را کسب کرده است. خودروهای متعدد لکسس در رتبه‌های اول قرار گرفته‌اند که شامل ES، GS و RX هستند. مدل GX نیز موفق به کسب رتبه‌ی دوم شده است.

منبع:پدال



نظرات

  • محمد محمد (14 اسفند 1395 ساعت 16:46)

    واقعا سایپا بهترینه . اینا همش سیاه بازیه . هفته پیش تعمیرگاه مرکزی سایپا بودم انقدر با مشتری خوب برخورد میکردن ./ حتی نزاشتن من سوار ماشینم بشم بعد تحویل . تا دم در اوردن بعد در و باز گذاشتن و رفتن تا من سوار بشم برم . من موندم و 1 میلیون هزینه که نمیدونستم چجوری ازشون تشکر کنم . دوستان سایپا و ایران خودرو . وزیر صنعت و رییس اتحادیه واقعا ممنون به خاطر تعویض الکی قطعات .و ....

  • حسن حسن (14 اسفند 1395 ساعت 13:23)

    دوباره آمریکا کینه توزی خودشو نسبت به ایران و صنعت خودرو سازی آن نشان داد. جایی که لکسس در صدر است و خبری از ایران خودرو و سایپا نیست. تبعیض تا این حد، پراید قابل اطمینان تره یا لکسس ، نامردا.

  • تابو تابو (14 اسفند 1395 ساعت 12:30)

    انها همه به درد نمی خوره فقط پراید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • طاها طاها (14 اسفند 1395 ساعت 11:30)

    دیگه کم لطفی نکنن دوستان ایران خودرو سایپا همچنان ۲ غول بزرگ خودروسازی معروف به سازندگان قهار ارابه های مرگ هنوز درصدر هستند و عمرا کسی بتونه با این آفتابه سازا رقابت کنه .

  • احمد احمد (14 اسفند 1395 ساعت 09:27)

    خیلی عجیبه وغیرقابل قبول که ایران خودرو،سایپا،پارس حودروو....تمامی شرکتهای خودمون که روزوشب درحال اعتمادسازی ومشتری مداریه جاشون خالیه.

  • milad milad (13 اسفند 1395 ساعت 15:56)

    البته از ایران خودرو بخاطر خودروی مجهز و عالیه دنا پلاس که این خودرو ساز رو به رتبه اول این فهرست میبره نباید قافل شد
    و همچنین از سایپای عزیز که 20 ساله با تولید پراید نشان از خودروی ایمن و اسپرت خودش میده و این خودرو ساز جایگاه دوم رو کسب میکنه
    اصلا روایت داریم قابل اعتماد تر از ایران خودرو و سایپا تو دنیا نداریم