1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

6 خرداد 1394
  • 1

بسیاری از مردم عادی که شاید حس و حال خاصی به مقوله خودرو ندارند، احتمالاً با شنیدن اصطلاح کوپه خودرویی را در ذهنشان تصور می‌کنند که موتور پرحجم، لاستیک‌های بزرگ، بدنه شاید عجیب و غیرمعمول و توانایی‌های کم‌نظیر و فانتزی دارد؛ اما می‌دانیم که امروزه این شاخهٔ خودرویی دیگر از این حالتِ صِرف خارج‌شده و معادلات و ابعاد آن تغییر کرده است. به‌عنوان چند مثال و برای اشاره‌ای کلی به تغییرات مذکور نگاهی می‌اندازیم به 8 خودروی کوپهٔ امروزی که پیشرانه‌های 4 سیلندر کم‌حجم با بازدهی قابل‌ِقبول دارند و حس قلدری یک دیفرانسیل عقبِ دل‌نشین را هم برای راننده فراهم می‌آورند.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

آلفا رومئو 4C

این دو دربِ دوست‌داشتنی ایتالیایی تنها عضو گروه است که قوای محرکه‌اش در پشت راننده قرار می‌گیرد. پیشرانه 1.7 لیتری آن با خروجی 237 اسب‌بخاری و 349 نیوتون‌متری برای جثه نه‌چندان سنگین‌وزنش مناسب است و باوجود مواردی نظیر توانایی‌های حرکتیِ دیفرانسیل عقب، فرمان بدون سامانه کمکی و هندلینگ razor-sharp بدون شک سیروسفر با آن در جاده‌ها لذت‌بخش خواهد بود.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

ب‌ام‌و 228i

سری 2 ب‌ام‌و که با کشمکش‌های نسبتاً زیادی وارد نسل جدید خود شده اکنون به کوپه‌ای بدل گشته که با پیشرانه‌های خوب و قابل‌قبول، تعادل بسیار عالی در شاسی و تجربهٔ شگفت‌انگیزِ رانندگی هر خریداری را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. 228i کوپه با قلب تپنده 4 سیلندر به حجم دقیق 1,997 سی‌سی که توانی برابر با 245 اسب‌بخار و گشتاوری به میزان 350 نیوتن‌متر تحویل می‌دهد، انتخاب بسیار خوبی برای جوانان و کسانی محسوب می‌شود که با بودجه متوسط به دنبال یک کوپه سرکش می‌گردند

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

ب‌ام‌و 428i کوپه

سری 4 باواریایی با ورودش به جمع محصولات ب‌ام‌و در کنار سری 3 ای قرارگرفته که سال‌های سال است به‌عنوان یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقبِ شاخص شناخته می‌شود. مدل 428i اگرچه از همان پیشرانه مدل‌های 328i و 228i بهره می‌برد، اما با داشتن خصوصیات و تنظیمات و عناصر متفاوتی ازجمله فنرها و نسبت‌های تعدیل سفت‌تر، بوش‌ها و یاتاقان‌های اسپورت‌تر و میله‌های ضد غلتش گردن‌کلفت تر به خودرویی هیجان‌انگیزتر و وحشی‌تر از برادران کوچک‌ترش تبدیل‌شده است. اگرچه همچنان تشابه شدیدش به سری 3 جای سؤالات بسیاری دارد.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

کادیلاک ATS کوپه 2.0T

روی کاغذ هیچ‌چیز کم ندارد؛ پیشرانه یک بلوک 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ شده با خروجی 272 اسب‌بخار است که بنا به خواست خریدار در کنار جعبه‌دنده خودکار یا دستی ارائه می‌شود؛ همچنین می‌توانید نمونه V6 تنفس طبیعی 3.6 لیتری را نیز سفارش دهید. طراحی بدنه به‌گونه‌ای است که تمایل زیادی به قرارگیری در گروه کوپه‌های لوکس دارد و توازن چشم‌نواز قسمت‌های مختلف بدنه و نبود حجم پردازی‌های اضافی باعث می‌شود که از نگاه کردن به آن خسته نشوید. البته با همهٔ این تفاسیر بازار فروش تاکنون روی خوشی به این کوپهٔ خوش رُخ نشان نداده است!

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

فورد ماستانگ اِکوبوست

علی‌رغم این‌که غرش یک ماستانگ 8 سیلندر چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت، اما اِکوبوست لایق مسخره شدن هم نیست! پیشرانه 4 سیلندر توربو (که با لینکلن MKC مشترک است) با مصرف سوخت و بازدهی بهتر نسبت به نمونه V6 در کنار جعبه‌دنده 6 سرعته دستی (اتوماتیک سفارشی)، صندلی‌های ساخت ریکارو (Recaro)، بستهٔ کارایی بیشتر اِکوبوست (Ecoboost Performance Package) و سایر موارد یک کوپهٔ اسپرت واقعی است که علاقه‌مندان عضلانی‌های آمریکایی می‌توانند دوستش داشته باشند. درواقع فورد با ارائهٔ این نسخه قدم در راهی گذاشت که رهروی بعدی آن شورولت کامارو است.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

شورولت کامارو

به دنبال ماستانگ اِکوبوست و برای رقابت با آن، شورولت نیز برای نسل ششم کامارو یک پیشرانه 4 سیلندر توربو جدید ارائه می‌کند که برنامه‌ریزی آن به‌گونه‌ای است که 272 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند (این پیشرانه همان نمونهٔ توربو مورداستفاده در کادیلاک ATS است). درست است که شاید عدهٔ زیادی معتقد باشند که پیشرانه کم‌حجم و بحث‌های اقتصادی برازنده نام و نشان کامارو نیست و با ذات آن در تناقض است، اما عدهٔ دیگری هم هستند که می‌گویند یک کاماروی عضلانی قلدر که کم‌مصرف‌تر و ارزان‌تر باشد بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود و قطعاً موردتوجه بسیاری قرار خواهد گرفت.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

مرسدس بنز کلاس C کوپه

همچنان که نسخهٔ سدانِ کلاس C در مدل C300 از یک بلوک 4 سیلندر توربو بهره می‌برد، مدل C250 نسخهٔ کوپه هم دارای قلب 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو (مشترک با SLK250) است. C250 دارای قدرتی برابر با 201 اسب‌بخار است که به‌وسیلهٔ جعبه‌دنده 7 سرعته خودکار مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

تویوتا GT 86 / سایِن FR-S / سوبارو BRZ

تنها عضو این گروه که از سامانه پرخوران توربوشارژر استفاده نمی‌کند. پیشرانهٔ 4 سیلندرش 200 اسب‌بخار قدرت و 204.7 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به دیگر مشخصاتش عدد بدی نیست اما زیاد قانع‌کننده هم نیست! مخالفانش می‌گویند به‌عنوان یک دو درب اسپرت نارسایی‌های توی ذوق زننده‌ای دارد؛ موافقانش هم تأکید نسبتاً زیادی روی تعادل بالا و توانایی‌های هندلینگی‌اش دارند. در کل این کوچولوی ژاپنی با مرکز ثقل پایین و ابعاد جمع‌وجورش به‌عنوان یک خودروی اسپرت متوسط ارزان‌قیمت انتخاب بدی نیست، گرچه تاکنون فروش مورد انتظار کمپانی‌های سازنده‌اش را نداشته است.

 معرفی جذاب ترین کوپه های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (6 خرداد 1394 ساعت 17:03)

    همشو میخوام